Nivea30 Skrevet 30. oktober 2008 #1 Skrevet 30. oktober 2008 Er så øm i ene brystet, selv etter at småen har spist og det egentlig skal være "tomt" der. Klarer ikke bære han inntil meg på den siden fordi det da gjør vondt å komme borti brystet. Noen med liknende erfaringer?
Manx Skrevet 30. oktober 2008 #2 Skrevet 30. oktober 2008 Uff det høres ikke godt ut! Har du kuler i brystet, eller er det rødt? Mitt råd til deg er å ta deg en varm dusj og massere der det er vondt. Gjør det et par ganger om dagen hvis du har mulighet og amm babyen din av det vondet brystet først. Du kan også pumpe eller håndpumpe mens du står i dusjen. Får du feber må du til lege med en gang og får pencillin. Har selv hatt brystbetennelse tre ganger, og mye tette melkeganger, og det er vondt å bære babyen ja, løfte på armene osv. Så det høres for meg ut at du har kanskje tette melkeganger eller en begynnende betennelse. Ev. les mer på ammehjelpens nettsider, det hjalp meg mye, og selvøllgelig pencellin, da gir det seg etter et par dager. God bedring- får håpe det går seg til!! klem
Nivea30 Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 30. oktober 2008 Takk:) Det er ikke rødt, men kjennes hardt ut. Har ikke orket å kjenne etter om det er kuler, synes det er ekkelt og ubehagelig å trykke på det.Får prøve å massere det og se om det hjelper. Uff..grøsser ved tanken på å kna på det området der. Hehe:) Takk for hjelpen:)
Gjest Skrevet 30. oktober 2008 #4 Skrevet 30. oktober 2008 veldig ømt å komme borti, gjerne rødt hvor betennelsen sitter, feber, kuler i brystet. Prøv med varm dusj, maser brystene. Hold deg unna trekk og hold brystene og generelt deg selv varm og ikke frys. Ville tatt en tur til lege, så du kan få antibiotika fortest mulig om det er betennelse. Jeg fikk det da datteren min var 2 uker. Det var veldig vondt i brystet, men det verste var feberen. Hadde 40,5 i feber, var heeelt utslått og greide såvidt amme når jeg fikk hjelp å legge hun til. Med medisin gikk feberen over etter 2 dager og betennelsen forsvant etter 2 uker. Lykke til, håper det går bra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå