Gå til innhold

dere med babyer på 3-4mnd. Hva gjør dere med babyen ila dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

underholder dere babyen når h*n er våken, hele tiden? ligger babyen litt for seg selv våken? Soving.. lurer fælt

har baby på 13 uker. Hun er somregel våken 1,5-2t mellom hver dupp, og sover alt fra en liten time til 3 før hun vil spise igjen.

Får nesten dårlig samvittighet når jeg legger henne på leketeppet når hun er våken. har nok ingen grunn til det. snakker såklart mye med hun under stell, og sitter litt med hun ved leketeppet og leker med hun.

Trenger tips og erfaringer :)

Skrevet

Hei! Har en baby på 11 uker. I våkenperiodene så ligger han under babygymmen (noen ganger alene, andre ganger ligger jeg ved siden av og "leker" med han), sitter i vippestolen og ser på at jeg gjør husarbeid (he he), gjør øvelser i form av å ligge på magen, og dra han oppover armene når han ligger på rygg. Er jo noen turer på stellebordet i løpet av dagen, og da bruker jeg god tid og kombinerer det med litt babymassasje. Ellers prater jeg masse til han, det liker han godt. Ser litt på TV også (dessverre?), han er veldig opptatt av den. Nrk Super, barnetv og masse sterke farger. Så sitter han i fanget mitt og jeg synger til han. Skal også begynne å lese, det anbefales visst. Også går jeg rundt omkring i leiligheten, for han er veldig nysgjerrig, liker å se seg om, opptatt av gardiner, blomster og se seg selv i speilet:) Nå snart begynner de å kunne holde en bitering/ rangle etc., så da blir det nok kanskje litt mer tålmodige i sitt eget selskap. Ellers, så skal man ikke overstimulere babyen heller, da kan de bli sutrete visstnok.

Håper kanskje noe av dette var til hjelp:)

Skrevet

Og ps: ikke ha dårlig samvittighet for ikke å underholde babyen hele tiden. De må jo kunne underholde seg selv litt også, hvis ikke kan jo dette bli et problem i senere tid.

Skrevet

Hadde akkurat de samme tankene for noen uker tilbake og et liknende innlegg på BIM. Er visst veldig forskjellig hvordan vi gjør. Men jeg har oppdaget at jr er mindre sutrete etter at jeg lar ham litt i fred på leketeppet også. Han må lære og leke selv. Ellers så vil han alltid ha meg med i leken senere også sa helsesøster. Redd han ble litt overstimulert ja. Men jeg er fortsatt nede og leker med ham av og til, og har ham med på kjøkkenet når vi spiser osv så han har selskap. Synger gjør jeg også, og det synes han er veldig stas, og synger med!

Skrevet

Mini er 4 mnd og er våken sånn ca 1 1/2 - 2 timer før han trenger en ny lur! Han ligger mye under baby-gymmen og synes det er veldig artig. Enten på matte på gulvet eller i lekegrinda...(vil at han skal bli vant til begge deler) Han har også så smått begynt å holde og tygge litt på leker, så da er han ofte opptatt en stund, så sant han ikke mister den..hehe:) Noen ganger holder jeg han med selskap og leker med han, mens andre ganger ligger han alene. Vi bruker også mye tid på å øve på magen, noe som egentlig ikke er særlig populært! Har ikke knekt koden med å løfte seg opp på armene så ser ut som en fallskjermhopper foreløpig, men det kommer seg:) Ellers hender det vi leser en bok, synger litt også prater jeg masse til han hele tiden. Synes det er viktig. Vi bruker også god tid på stellebordet og prater og viser han forskjellige deler av kroppen (nese, mage, øre...osv) Vet ikke hvor mye han skjønner av det akkurat, men jeg synes hvertfall det er litt moro:) Må jeg gjøre litt husarbeid, tar jeg han med meg rundt i vippestolen som lillespire08. Da har han litt å se på!

Jeg også tenker som lillespire08 at det er viktig han får leke litt/ligge litt alene også! Det er sånn de finner ut av mye av det motoriske. Det er bare sunt! Dessuten tenker jeg det er bra at de trives i eget selskap og ikke er avhengig av noen for å kunne leke litt:)

Skrevet

glemte å si at vi også er ofte ute på tur i vogna:)

Skrevet

Tusen takk for mage gode tips. Hun leker en del under leketeppet sitt, også bærer jeg hun litt rundt så hun får kikket litt, som noen andre her sa. Og på stellebordet bruker vi lang tid og koser oss,

Skal ta med meg tipsene med babymassasje på stellebordet, lese bok, og synge mere (synger mest når det er legging, men begynt litt med radioen når vi steller og).

Og kanskje jeg skal begynne å sette henne litt mer i vippestol, f.eks når jeg skal dusje? takk for tips hvertfall :-)

Når hun blir litt større er det sikkert artigere for hun å ligge å leke alene, men hun begynner å bli mer og mer tolmodig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...