Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min er 6mnd og får fast føde til alle måltider (flaskebarn, så vi begynte med grøt ved 4 mnd). Syns liksom det virker som det blir så mye mat når han får middagsglass (spiser nesten hele) og så 120ml mme til tørstedrikke etterpå? Han spiser det jo, (er veldig glad i mat!) men har lurt på om jeg kan bytte ut mme med vann?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her puppes det før måltidet, så får han vann mens han spiser fast føde. Begynte med dette ved grøten rundt 4 1/2 mnds alder..

Han er veldig glad i vann, og får også det som tørstedrikk gjennom dagen, er 6 1/2 mnd nå

Kan du ikke gi mme enten før eller etter måltidet da, se om hva som passer best for han?? Jeg synes det er en god vane å få vann til måltidet.

Skrevet

hei, akkurat det samme her også, lillegutt er 6,5 mnd.

får 3 grøt måltider og 1 middagsmåltid i døgnet. i tillegg får han 125ml mme (NAN2) som tørstedrikk.

har prøvd han på vann, men det spytter han bare ut, han får drikketilbud gjennom hele dagen (vann) for at han skal bli vant til "smaken"

jeg har også tenkt at det må bli fryktlig mye mat pr. måltid, så jeg har vurdert å gå over til hipp2 som er bare drikke/tilskuddsblanding (om jeg har forstått det riktig) det er ihvertfall ikke mat...

at han får det gjennom hele dagen, evt gir mme(NAN2) til lunch eller tillegg til frokost grøten.

jeg vet ikke helt..... tror jeg skal høre me helsesøster...

hva tenker du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...