Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en liten morgenfugl som gjerne vil starte dagen så tidlig som mulig. Det normale er 05.40, men han prøver innimellom å ta morgen enda litt tidligere, noe vi hele tiden har kjempet imot. I stedet har vi prøvd å få han til å sove lenger på morgenene, helt uten å lykkes. Så når vi nå har gått over til vintertid begynner vi dagen 04.40 her i huset, og det blir litt i tidligste laget for mamma og pappa. Har klart å forskyve leggingen på kveldene, men poden fortsetter å insistere på å ta morgen så tidlig som mulig. I morges presterte han å våkne 04.20 og var overhodet ikke interessert i å sove videre. Hva i all verden skal vi gjøre? Kan jo ikke begynne å stå opp klokken 4 på natten heller!

Skrevet

Off... har ingen råd og tips. Bare føler med deg, det må være grusomt, krysser fingrene for at lillegutt ikke begynner sånn. Han insisterte på å stå opp 05 EN gang, og det var helt grusomt. Håper det går seg til for dere snart.

Karin Naphaug har noen råd og tips om akkurat dette. Kjøp boken hennes, eller send henne en mail.

Skrevet

Det er vel spørsmål om hvordan han er når han våkner, lys våken og i godt humør, eller tydelig trøtt og grinete. Er det det første tror jeg nok at det blir vanskelig å få han til å sove lengre, men jeg tror at det vil gå seg til dersom dere fortsetter å legge han til samme tidspunkt. I tillegg, kan dere ikke da bare la han pludre litt for seg selv, slik at han skjønner at det ikke er morgen?

Er det det andre er det jo tydelig at han bør sove lengre. Se da hva jeg skrev her (siste innlegg):

http://www.dinbaby.com/forum/thread/139000294

Det har funket veldig bra for oss, og idag sov hun til 6:50, og vi lot henne pludre til 7:10.

Skrevet

Ta tiden til hjelp. Vi slet litt i starten med det selv, men i dag sov hun lengre!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...