fødte på termin 5/5 Skrevet 30. oktober 2008 #1 Skrevet 30. oktober 2008 Kanskje litt dårlig formulert. Vi skal begynne med natt-avvenning og lurer på hvilket måltid vi skal kutte først? Måltid kl 2300 Måltid kl 0230 Måltid kl 0600 Her går det i erstatning hvis det påvirker saken noe. Kom også med gode råd. Hun har nettopp blitt lagt på eget rom og far skal ta seg av henne når hun ikke skal få mat. Ha en fin dag
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 30. oktober 2008 #2 Skrevet 30. oktober 2008 Tja, tror jeg ville ha kutta ut 0230-måltidet først jeg.. Siden hun får mme, så skal jo det egentlig mette såpass at hun burde klare seg fra 23-06.. Vi kutta egentlig nattmåltidet "hardt og brutalt", han spiste i 23tida første kvelden, fikk så smokk når han våkna om natta. 2.natta spiste han ikke i 23tida, var ikke våken da, våknet kun en gang i løpet av natta, og fikk smokk. 3.natta sov han gjennom fra ca 19-06.30. Og har fortsatt med det siden. Nå ligger han på eget rom, og det går så bra!! Lykke til:-)
aragon Skrevet 30. oktober 2008 #3 Skrevet 30. oktober 2008 Ville kuttet ut 02.30 måltidet først slik at man fikk sammenhengende søvn fra 23-06.
MammaTilToSmå Skrevet 30. oktober 2008 #4 Skrevet 30. oktober 2008 Gutten min spiste annehver/tredjehver time til han var 7 mnd. For snart 3 uker siden bestemte vi oss for å avvenne han. Tenkte å gi han første gang han våkna (legger seg ca 18.30 og pleide da å våkne i ni-tiden igjen). Første natten fikk han pupp i ni-tiden og deretter tok far oppgaven med å roe han. Han protesterte voldsomt og sov litt innimellom den natten. Men allerede neste natt gikk det bedre. Jeg var klar for å gi han ni-puppen, men da våkna han ikke før ett på natten og da gadd jeg ikke å gi altså! Så fra da av har han ikke fått noe pupp i det hele tatt, bare smokk og sove videre. Han sover mye bedre nå. Får smokken kanskje 1-2 ganger pr natt. Det er helt utrolig at det gikk så fort, og så smertefritt. Jeg anbefaler derfor å gi han første måltidet, mens deretter er baren stengt fram til morgen. Og ikke gi deg selvom det blir mye skrik. Jo mer de skriker, jo mer kan du være sikker på at det er jo nettopp servicen de er ute etter. (lest i boka til Sove-Karin) De må lære seg at om natten soves det og om dagen kan man spise og kose. Ikke gi inntrykk at du syns synd på h*n, bare trøst og si nå skal du sove, og gi smokk hvis h*n bruker det. Lykke til. :-))
fødte på termin 5/5 Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 30. oktober 2008 Nå er det du ga måltid om morningen? Her våkner hun vanligvis kl 530 og da gir jeg mme også sover hun til ca 8 og da er det opp. Hun legger seg for kvelden kl 19. Takk for gode råd og tips alle sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå