Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2008 #1 Skrevet 29. oktober 2008 Har skjønt at jeg har litt vogndilla. Har allerede to vogner+en paraplytrille. Den ene er trehjuling uten vendbar sitteinnsats og uten full liggestilling, den andre er en firehjuling med to svingbare forhjul. Nå har jeg lyst på en helt vanlig firehjuling, har veldig lyst på en brio happy sportsvogn som jeg kan bruke gjennom vinteren til min fem mndr. gamle gutt.Er litt redd for hvordan vogna mi med svingbare forhjul vil fungere i snø.Og så har jeg lyst på en stabil og god og lun vintervogn. Har to barn, og hvis jeg kjøper en vogn til så har jeg vel brukt sånn ca. 12000 på vogner tilsammen.Er det mye? Har kjøpt brukte vogner, og kommer til å gjøre det hvis det evt. blir en vogn til også.
Bægge dætern Skrevet 30. oktober 2008 #2 Skrevet 30. oktober 2008 har tilsammen hatt 16 vogner over en periode på 2,5 år. kjøpt noe nytt, noe brukt, og solgt unna etterhvert. nå er status slik: har en firhjuling, en trehjuling og en tvillingvogn, jo og en paraplytrille jeg aldri bruker ; ). har regnet ut hva jeg har brukt og tjent og da er "utposten" på 9000,- men da har jeg kjøpt noen vogner billig og solgt dem dyrt ; ) forsvarer pengebruken overfor meg selv med at jeg sikkert for solgt de vognene jeg nå har for 6-7 tusen og da er ikke tapet alt i alt så stort, så mye hadde jo kun en vogn tapt seg også etter noen år : )
Djoolia 07+08+12 Skrevet 30. oktober 2008 #3 Skrevet 30. oktober 2008 Jeg har hatt 15 vogner på under 20 mnd,og har vel gått ca 5 lapper i minus. Har kjøpt de fleste vognene helt nye og solgt dem for et par hundrelapper mindre,utenom 1 Emmaljunga Scooter og 2 Simo sportstriller,de kjøpte jeg brukte.
Nurkfrid Skrevet 30. oktober 2008 #4 Skrevet 30. oktober 2008 Alt er jo relativt, men fra mitt ståsted i verden er 12.000 kroner ufattelig mye å bruke på vogn. Vi var heldige og fikk kjøpt ny vogn da en bekjent var i USA på ferie. Tok med hjem til oss på fly. Betalte 2700 kr for en Urban Jungle Single. Og så får vi babybagen av noen venner. Hadde vi ikke fått til dette, ville vi ha kjøpt vognen på Finn. Der har vi sett totalpakken til ca. 4000. Syns dette også er mye penger. Slik jeg har forstått det har denne vognen "alt" så vi slipper å kjøpe ny ved jevne mellomrom. Men vi er også sent ute med barn i fht. andre venner og familie. Så vi arver mye. Skulle vi ha bruk for en paraplytrille, slipper vi å kjøpe den... Tror det bare er du som kan vite om 12.000 er mye i fht. din egen økonomi. Hos oss hadde det ikke gått.
Djoolia 07+08+12 Skrevet 30. oktober 2008 #5 Skrevet 30. oktober 2008 Haha,regnet over det nå, jeg ligger faktisk 14399kr i minus :S Har 3 vogner hjemme nå til en nypris verdi 10500kr.
Bægge dætern Skrevet 30. oktober 2008 #6 Skrevet 30. oktober 2008 hehe, mine vogner hadde også "alt" den første uka de var i hus...........
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #7 Skrevet 30. oktober 2008 Altfor mye:) Men det blir ikke så aller verst totalt sett å bytte ut vogner fordi en får jo mer for vogna når en selger den f.eks. etter 1 år, enn etter 2 år. Og vognbehovet forandrer seg jo stadig i takt med at ungen blir eldre. Jeg begynte med en klassisk 4-hjuling, så en 4-hjuling med svinghjul forann, så en 4-hjuling til, og nå en 3-hjuling- Har en paraplytrille i tillegg. Har tilsammen måttet ut med 25.000 til vogn, men har til nå fått tilbake 13.500 på salg. Og regner med at jeg om et års tid vil få ytterligere ca. 4000 på å selge de siste. Så da har jeg reelt brukt 7500 på vogn, men da har jeg jammen fått prøvd mye og skiftet ut etter behov:)
Nurkfrid Skrevet 31. oktober 2008 #8 Skrevet 31. oktober 2008 Da tror jeg kanskje vår definisjon av "alt" er litt forskjellig. Vi har valgt samme vogn som et vennepar. De er nå på 3.ungen og samme vogn over en 5 årsperiode. Har selvfølgelig måttet kjøpe en ekstra søskenvogn, sånn at alle tre har mulighet til å bli trillet samtidig, men 2 vogner på 5 år er tydeligvis ingenting når jeg leser det dere andre skriver.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2008 #10 Skrevet 31. oktober 2008 Jeg har ikke vogndilla i forhold til mange andre her skjønner jeg, har kun hatt 4vogner på 2år:-) Skjønner nesten ikke hvordan dere rekker å gjøre dere opp en mening jeg med 15-16 vogner på under 2år? Jeg har brukt 14000kr på vogner, solgt to og tjent 4000kr på de, så tilsammen brukt 10000kr, syns det er mer enn nok, så nå sier jeg meg fornøyd med hovedvogna og trilla jeg har :-)
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2008 #11 Skrevet 31. oktober 2008 Jeg synes det er galskap det dere driver med. Hva er vitsen med å ha så mange vogner da? Babyen bryr seg iallefall ikke. For den der det viktigst å ha en god og lun vogn som er trygg. Jeg har kun en vogn jeg og kom ikke på engang at jeg skulle ha flere å velge i. Solgte kombivogna når babyen va ca 1 år og kjøpte en lettere 3 hjuling. Men jeg har bevilget meg to vognposer da og er glad i ekstrautstyr til vogna. Men men, det får jo være opp til hver enkelt hva man vil bruke pengene på..
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2008 #12 Skrevet 31. oktober 2008 Nå har jeg vel vogner og tilbehør for ca. 25' tipper jeg. Bare de tre vognposene (en holly, en lammy og en voksi) kostet over 6000. Stellevesker for 3-4000. (kjøpte dem ikke samtidig da). Og tre vogner. Og samboer har bedt meg om å vurdere å selge noe unna. Rett og slett fordi jeg ikke rekker å bruke alt. Trøsten er at det er pene og populære ting som er lett å få unna på finn. Så jeg kommer nok til å få solgt unna litt de neste ukene.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2008 #13 Skrevet 31. oktober 2008 Og uten at jeg gidder å ta noen debatt vil jeg bare si (for min egen del hvertfall) at det ikke handler om barnet. Jeg kjøper ikke dyr vogn for at jeg tror barnet mitt bryr seg. Grunnen til at jeg kjøper og selger er fordi jeg mer har det som en hobby. Noen bruker mye penger på biler, andre på dyre sko og vesker. Synes det er gøy å prøve ut forskjellige modeller. Det er STOR forskjell på vogner, både når det gjelder bruksområde og kvalitet. Så det er kun for min egen del jeg gjør det. Må også bare legge til at jeg behandler tingene mine pent og selger det videre når behovet ikke er der mer. Så jeg har jo ikke tapt alt er kjøpt inn.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2008 #14 Skrevet 1. november 2008 For meg var det omvendt da jeg kjøpte vogn, det handlet faktisk om barnet mitt, viktig at barnet lå godt beskyttet mot vær og vind, når jeg kjøpte sportsvogn var det viktigeste at barnet mitt kunne sitte godt Da fikk utseende og andre ting på vogna komme i andre rekke, prøvde selvsagt vognene først slik at jeg klarte å bruke vogna også, løfte inn i bil, plass i bil osv.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2008 #15 Skrevet 1. november 2008 Signerer denne:) Aller viktigst at barnet til en hver tid har det mest mulig komfortabelt i vogna, derfor har jeg byttet en del ettersom barnet har vokst. Men i tillegg vikteig at den er god å trille da, slik at det blir mest mulig trilling og frisk luft.
Lillelinn84ogEmilio Skrevet 7. november 2008 #16 Skrevet 7. november 2008 Jeg er også facinert av vogner, men jeg bestemte meg til slutt for en emmaljunga edge duo, og etter som mine venner forklarer har de hatt denne vona hele vognperioden til barnet, og til både et og to og tilogmed tre barn, så når jeg leste dette over her trodde jeg noen tok en veldig tidlig aprilspøk... Sånn av den grunn at jeg er så heldig og arver en vogn av vennina til søsteren min som visstnok ikke er så god å trille,så blir jeg å ha den vogna som sovevogn i barnehage etter hvert som vi kommer så langt, men ærlig talt så hadde jeg helt fint klart meg med kun den ene vogna det er jeg overbevist om!!!"!
AnMar Skrevet 8. november 2008 #17 Skrevet 8. november 2008 Har hatt en Teutonia til førstemann - superfornøyd. Nå bruker han den i bhg, så vi har kjøpt en Phil&Teds til neste, med søskensete til storebror. Hadde en reisetrille fra Esprit - drit å trille MED barn i, men den hadde full liggestilling så den var fin å ha i bilen og på småturer. Solgt på Finn.no. Kjøpte så en Quinny Zapp på tilbud, som trille til eldstemann og som også passer til bilsetet til neste baby. Har en joggevogn med liggestilling på hytta, som besteforeldre har hjemme hos seg når sommerhytta er stengt. Kjøpte for 500,- på Finn.no Så totalt kr. 13.000,-, men regner med salg etterhvert slik at sluttsum rent forbruk blir rundt 7000,-.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2008 #18 Skrevet 8. november 2008 To vogner som jeg kjøpte brukt for 400 kroner. Brukt av to barn før meg fra 2002. Helt glimrende,,,,,De som mener at det er så dyrt å ha barn leggerr ofte løpet selv.
www.karibienshule.blogg.no Skrevet 10. november 2008 #19 Skrevet 10. november 2008 Hmm....vi kjøpte en Brio Kombi 08- modell på finn til 4000 kr. Helt ny og ubrukt, så et godt kjøp. Har tenkt å ha denne + en liten reisetrille etterhvert, men har ikke noen planer om flere vogner.....Ser at det kanskje er vi som er unormale, men syns liksom det er piss dyrt og mye stress å bytte vogner hele tiden???? Kjenner andre som har hatt kombien hele vognperioden, og kun en liten trille i tillegg....
Anonym bruker Skrevet 24. november 2008 #20 Skrevet 24. november 2008 er dere syke eller noe? 16 vogner på 2.5 år? er det noe som er galt med dere. der er faen ikke normalt noen steder. ongen må jo få sjokk når han/hun aldri kjenner igjen vognen sin! synes synd på mennene deres. må være frustrerende å kaste penger ut gjennom vinduet for at dere skal ha ny vogn to ganger i kvartalet!! barn sulter, har ikke klær, får ikke medisin, men i norge skal kjærringene ha ihvertfall 16 barnevogner på 2.5 år før de er fornøyde... sprengt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå