livetimammasmage Skrevet 29. oktober 2008 #1 Skrevet 29. oktober 2008 Gutten min er 5 uker gammel, og har fått veldig til utslett i ansiktet, ser ut som kviser, røde prikker med en hvit/gul prikk midt i! De er over hele kinnet og litt i panna og nedover haka mot halsen. Også noen få i nakken til tider. Det blusset veldig opp da jeg kuttet ut morsmelk og gikk over til kun nan! Har hørt om hormonutslett, men kan det bli så voldsomt? Eller tyder dette på en eller annen form for allergi? Kan det være latexallergi?
Julimams Skrevet 29. oktober 2008 #2 Skrevet 29. oktober 2008 Dette er da helt vanlig.. Får ikke alle babyer slikt selv om de får mm eller mme? Min hadde dette 1-2 uker da hun var ca på din sin alder. Viste det frem på 6 ukers kontrollen, da var det på vei til å bli borte. Fikk beskjed om at sånn skulle det være=) Husker ikke hva det heter. Det er ikke melkeutslett for det er hvitt. Står om det i alle bøkene jeg har.
Gjest Skrevet 29. oktober 2008 #3 Skrevet 29. oktober 2008 Det er normalt. Hormonutslett. Med mindre babyen får hissig utslett mens det drikker, da kan det være allergi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå