betty74 Skrevet 29. oktober 2008 #1 Skrevet 29. oktober 2008 Lille Pus som har ligget i armkroken til snuppa i et år nå, begynner å bli MØKKETE. Hun elsker å dra han rundt og når hun skal sove er det ansikt til ansikt med denne ulldotten. Lurte litt på om jeg skulle vaske den, men da fjerner jeg kanskje lukten hans? Alternativt kan jeg kjøpe en lik og snike den inn i sengen og se om den blir godtatt?? Noen med erfaring på kosedyrfronten?
noLadyjustME Skrevet 29. oktober 2008 #2 Skrevet 29. oktober 2008 Jeg har vaska både pus, vofsen og diverse andre kosedyr ja..har de oppi en vaskepose og vasker de på ca30-40 grader! Bedre å fjerne litt lukt enn at h*n koser med en møkkete bamse:D
wirre;o) Skrevet 29. oktober 2008 #3 Skrevet 29. oktober 2008 her er det ingen protester på nyvasket kosedyr. Men den dagen jeg skrev mitt telefonnummer i rompa på den, da var det spetakkel! Kikk forresten på profilen min, kanskje har du en slik? Jeg betaler nesten hva som helst for en sånn!
Stine fikk Ariana *19.08.07* Skrevet 29. oktober 2008 #4 Skrevet 29. oktober 2008 Jenta mi har koseklut-bamse... og har hørt flere som vasker den og får tullhus etter d... Og hun bruker ofte snippen og lukter på den og pusker seg på nesen. Så jeg kjøpte to av samme, og vasket den fra hun bare var noen mnd så hun ble vant med d. Og gikk kjempeflott, selv om den duftet skyllemidl. Siden hun patter mye på denne så synes jeg nesten at jeg må vaske den ganske ofte, blir mye fuktig og lukter for sur mopp av den
MathildeC Skrevet 30. oktober 2008 #5 Skrevet 30. oktober 2008 Dette lurer vi også på. Vi har en jellycat-geit, som jenta vår eeeelsker. Hun får kun ha den i sengen, men den lukter død og fordervelse nå. Vi er så redd for å vaske den, for den har slikt mykt skjegg. Tenk hvis det bare blir sammenfiltret rot ut av den, eller geita blir ødelagt? Vi har allerede kontaktet alle forhandlere, og den er ikke i produksjon lenger. Siden vi skal til England i julen, vurderer vi å ta den med for å levere den til rens (mer vanlig å bruke rens i England, og mye billigere). Noe må vi i alle fall gjøre..
betty74 Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 30. oktober 2008 Litt morsomt det der... Pus er nemlig en jellycat katt... Vi fikk den i gave, men jeg har funnet ut at de har den på Academica bokhandel (av alle steder!!) Den er jo så myk og fin... tenk om den blir som innsiden av en polvott i stedet etter vask... Jeg tror nok vi kjøper en forsøkskatt, så får vi se om den blir godtatt før vi vasker favoritten...
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #7 Skrevet 30. oktober 2008 Jenta mi (18mnd) har koseklut som ho elsker kan ikke legge se uten. Slet også når det kom til vasking. Men med hjelp fra noen damer fra dib fikk jeg tak i et par ekstra og kan bytte på ho reagerer ikke på at de er rene og nyvaska nei. Og gleden er ekstra stor hvis ho klarer å få tak i mer en en om gangen. hehe Til lille søster kjøpte vi to av samme med en gang, kloke av skade. :-)
DoubleTrouble Skrevet 30. oktober 2008 #8 Skrevet 30. oktober 2008 Snuppa og snuppen min (tvillinger) har en hver sin bamse som de fikk når de ble født for 16mnd siden. Den går de med hele dagen. Har den med overalt. Jeg har vasket den maaaange ganger på 40 gr i maskina. Like glad i den etterpå også. Masse bakterier i disse kosebamsene når de ikke blir vaska.
*ønsker nr 2* Skrevet 30. oktober 2008 #9 Skrevet 30. oktober 2008 INge protester på vasket kosedyr her.. heller protester på at den er bortelitt... prøver å gjøre det så raskt så mulig, kort program på vaskemaskin, og en liten haltime i trommelen, da er den klar til bruk ettet et par timer...
2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 30. oktober 2008 #10 Skrevet 30. oktober 2008 Har faktisk vasket "ninå" i dag, er en kanin fra kanoo (tror det var det) Her har vi ikke tørketrommel, så jeg måtte bare lure den fra han i morges å henge den opp en plass hvor han ikke kunne se den, så fikk han den ikveld....litt fuktig enda, men mye renere:p Denne kaninen er selvfølgelig hvit så blir jo skitten på bare et par dager...bærer den med seg overalt!! Blir litt tull på dagen når han ikke får den, men når jeg finner den til han på kvelden blir han kjempefornøyd...legger ikke merke til at den er nyvaska trur jeg;p
SallyAnn Skrevet 30. oktober 2008 #11 Skrevet 30. oktober 2008 Vask i vei! Det MÅ jo bare bli bakterievekst i de kosedyrene så mye spytt, snørr, hudavfall og annen skitt som de blir gnidd inn i. Snuppa har en kosehund fra H&M som hun ELSKER, den kan heldigvis vaskes på 60 grader og tåler trommeltørk så jeg pleier å gi den en omgang hver annen uke ca. Lurer den i maskinen på formiddagen i helgen mens hun er opptatt med andre ting. Da er den ferdig til leggetid. :-)
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 31. oktober 2008 #12 Skrevet 31. oktober 2008 snuppa e 14mnd å har vasket hennes et par ganger å den har blitt godtatt;) men når hun nå mistet sin å vi kjøpte ny ble den ikke like godt motatt i sengen nei, den funket men hun gikk fortsatt å leitet etter den gamle stakker:(
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 31. oktober 2008 #13 Skrevet 31. oktober 2008 Kjøpte først 2 ekstra da mini fikk kosedyr av fetteren sin som vi kjapt skjønte kom til å bli en "hit". Problemet er løst! Vi rullerer på de tre og vasker da følgelg også uten problem.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2008 #14 Skrevet 31. oktober 2008 Nettopp, Miss Clawdy Dette var et av de første rådene jeg fikk. Både når det gjelder smokker og kosedyr. Bra med rullering... selv om min verken vil ha/ville ha smokk eller kosedyr :/ heh
MathildeC Skrevet 31. oktober 2008 #15 Skrevet 31. oktober 2008 Helt enig, kjempelurt å ha flere, men i vårt tilfelle eksisterer ikke den geita lenger. Vi har prøvd alle forhandlere vi har sett på nettet, og til og med sett på eBay etc. :-) Vi fant den i en mini-utgave, men vet ikke om den slår like godt an. Vi har den i hvert fall i en skuff i påvente av en eventuell katastrofe om noe skulle skje med hoved-geita :-). Tror jeg skal prøve å vaske den i morgen, og bare krysse fingrene for at det går bra.
MathildeC Skrevet 3. november 2008 #16 Skrevet 3. november 2008 Vi vasket geita i går på 30 grader, silkeprogram. Geita er kjempefin, myk og god og lukter rent.. 30 grader er sikkert ikke nok til å få vekk bakterier, men den lukter og ser i alle fall veldig ren og pen ut :-) Jenta vår godtok den uten problem da hun la seg. Lettet nå!
betty74 Skrevet 3. november 2008 Forfatter #17 Skrevet 3. november 2008 Til alt overmål fikk snuppa omgangssyke i natt og kastet opp store mengder på pus... Han måtte derfor vaskes uansett hvilken mottagelse han ville få etterpå. Nå sitter han på tørk, litt pjuskete foreløpig, men han blir nok like fin... Forhåpentligvis er han klar igjen til hun hun legger seg i kveld. Håper han blir tatt inn igjen ivarmen.. *krysser fingrene*
SusanneFraRogaland89 Skrevet 3. november 2008 #18 Skrevet 3. november 2008 har tenkt på dette jeg og flott! da skal jeg også kaste den i vaskepose til vask men , skal til innkjøp for en helt lik koseklut, slik at hun har en mens den andre vaskes-god ide, god tråd,hjelpsom:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå