Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2008 #1 Skrevet 29. oktober 2008 Gutten min på 2uker har pluttselig begynt å gulpe endel. I natt va det virkelig sprut-spynging over hele sengen+ på gulvet... Hva pleier å være grunnen til at barn gulpe? Har de fått i seg for mye melk????
AmExx Skrevet 29. oktober 2008 #2 Skrevet 29. oktober 2008 Som oftest er det kombinasjon av umoden lukkemuskel, for mye melk, eller at babyen har spist for raskt eller for mye. Jeg hadde samme problemet med jenta mi i starten, de første to månedene tømte hun mageinnholdet helt nesten hver dag. Frustrerende var det, og jeg var veldig bekymra. Leste mye om dette på nett og var redd for at noe var galt. Det som kan være galt i slike tilfeller er at det kan være innsnevringer i tarmene som gjør at maten ikke kommer seg videre fra magesekken. Men om dette er årasken vil du ha en utilpass baby som er syk og slapp. Som oftest er nok ikke noe galt, men snakk med hs om du bekymrer deg, og vei gutten din for å følge med at vekten går opp! Når du sier gutten din er to uker, kan jeg tippe at du nå har fått ordentlig gang i melkeproduksjonen din, og at for mye melk kan være årsaken... Og gulping er desverre veldig normalt! På godt og vondt! Her i hus har vi nå (jenta mi er 4 mnd) hatt fire dager der hun har hatt samme antrekket på seg en hel dag! Så har du en gulpeunge, skaff deg mange gulpesmekker:) De er gull å ha! Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå