Gå til innhold

stresser ved puppen-4 uker

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenten min kaver og stresser når hun ligger til puppen.begynte med dette i går.drager og trekker i den,blir helt rød i fjeset og hodet,men når jeg kniper på puppen ser jeg jo at det kommer melk ut.men kan hun bli sånn fordi hun ikke egentlig får nok,eller har noen ide hva det skyldes

Skrevet

Er hun tett i nesen?

Skrevet

tror ikke det.høres kanskje litt tett nå når jeg hører etter...kan hun ha blitt forkjølet og det er derfor tror du..

Skrevet

Det kan være en av grunnene, babyer blir ikke alltid så snottete, så de kan være tette nesten uten av vi merker det. Da greier de ikke å holde vakuumet, og må slippe for å puste. Det hender det blir mye styr da. Det er ikke farlig å dryppe litt fysiologisk saltvann i nesen for å se om det bedrer seg. Tar hun smokk? Holder hun den i munnen lenge, så er hun kanskje ikke så tett, men de puster mer når de ammer enn når de suger på smokken, så det er ikke helt sammenlingbart.

Ellers kan du jo se om det går an å bytte pupp når hun kaver, dersom det er mer i den. Når hun suger på den ene puppen, vil det sette igang utdrivningsrefleks på den andre også. Noen kaver for maten kommer for tregt.

Skrevet

Sånn har min på 7 uker også hvert en stund. Men han begynner å sutre skikkelig i tilegg. Det er bare på kvelden der skjer her. Jeg tror det er fordi han suger feil + at det er mindre melk om kvelden. Har ganske mye melk ellers på dagen så da trenger han liksom ikke å jobbe så mye, da står spruten og han trenger nesten bare å svelge..

Har fått ut mere melk på kvelden etter han begynner sånn også, så har tenkt at han suger feil. Har hvert nødt til å gi han flakse på kvelden.

Skrevet

Min blir sånn hvis det er noe som plager han. Det kan være vondt i magen, han må bæsje eller har en rap i halsen.

Peier å ta en liten pause, prøve å få han til å rape og trykke forsiktig på siden av magen for å høre om det mye luft. Det er lettere for han å bæsje hvis jeg setter han med ryggen mot lårene mine.

Pass på at hun ikke river sprekker i brystvortene dine. Det er utrolig vondt!

Skrevet

Det kan høres ut som om lillemor har fått trøske, da er det vanlig å stresse veldig ved puppen, for det gjør vondt i munnen til den lille å suge fra brystet. Vi har opplevd det samme selv her! Har hun hvitt belegg på tunga/kinnene/gommene? Da kan det være trøske, og dere må få behandling:) Veldig vanlig!

Skrevet

Mathea blir slik når hun har luft og vondt i magen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...