Gå til innhold

Er gutten min unormalt treg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

eller er det mange unormalt langt fremme her? Synes stadig jeg leser om unger på samme alder (8mnd.) som krabber, setter seg opp og reiser seg! Gutten min har akkurat begynt å åle seg fremover og sitter en liten stund uten støtte...

Skrevet

Folk blir jo litt ekstra stolte og vil jo gjerne dele det med alle når noe skjer og spesielt hvis det skjer litt tidlig. Jeg og de aller fleste vet jo det at unger er så forskjellige, noen går først, noen snakker best tidligst, noen blir resere til å mekke bil når de blir eldre. Men likevel går det et lite rush igjennom de fleste når den lille har lært seg noen nye "triks", jo tidligere jo bedre, "yes, vi har gode gener!"

Så det er bare å slappe av. Alt til sin tid. Og de konser gjerne om en ting av gangen. Datra til ei venninne var utrolig sen med å gå, var til fysioterapeut det også(når freser hun rundt) - men hun kunne snakke utrolig bra.

Skrevet

Husk at det er et stort spenn på når barn lærer seg ulike motoriske ferdigheter innenfor en viss alder.

Vi har en gutt som er tidlig ute, ingen andre på barselgruppa er i nærheten av det han gjør.

Vi er 8 stk på barselgruppa, alle er ca 8 mnd. Det er kun min gutt som krabber og går langsmed bordet. Så er det èn som åler seg, og èn som er oppe i krabbestilling. Resten ruller enda, men de er nok rett rundt hjørnet:-)

Så jeg vil ikke si at din er treg nei!

HS sa til oss på første samling, at det var utrolig viktig at vi så mangfoldet når vi var så mange samlet med like stor baby. Det er lett for at man sammenligner, vet da det selv... Men alt kommer til sin tid:-)

Skrevet

Jeg har egentlig bare tenkt at jeg får nyte den tiden jeg har før jeg må begynne å løpe etter ham, men når en leser om så mange andre så begynner en jo å lure;)

Skrevet

He, he:) Du er vel en av dem jeg sikter til ja;)

Skrevet

Ja, det blir jo litt sånn når man leser om de som er tidligere ute, skjønner det!

Nyt at du fortsatt kan ha stående planter på gulvet og ha duk på bordet du:-)

Går ikke lang tid før du må fjerne alt du heller, hehe...

Skrevet

Gutten vår er snart 9 måneder, og åler seg frem, men sitter ikke. Han går opp på alle fire og husker litt frem og tilbake, men krabber ikke.

Skrevet

Han er ikke treig i forhold til Jonasen min. Men man legger nok merke til innleggene med alt andre kan, selv om man ikke tenker på det.

Han er også 8 måneder og kan ikke åle seg fremover, bare bakover og kan sitte kort tid hvis vi sitter rundt han så han ikke faller hardt i gulvet. Jeg tenker ikke så mye på det, det kommer når det skal.

Skrevet

signerer denne. her kan han ikke sitte, men ruller seg bortover og såvidt åler seg, men jeg tror han er rett rundt hjørnet. han er litt over 9 mnd.

Skrevet

Min blir 8mndr den 7,og han klarer noen ganger å åle seg bakover, om vi setter han opp så klarer han å sitte bittelitt før han velter, han har nettopp lært seg å komme seg fra mage til rygg (gjør det sjelden), å idag klappet han for første gang:) ikke alle som krabber å reiser seg tidlig:)

Skrevet

Da min var 8 mnd krabbet han og satt selv.

Men begynte ikke reise seg før nærmere 9 mnd. Men vet om fler på 8 mnd som ikke gjør de tingene du nevner :D

Skrevet

Jeg sier nå bare: nyt den tida du har nå med den rene og pene babyen din! hehe

Jenta mi bgynte å krabbe når hun var 5mnd og reiste seg opp når hun var 7... Det er IKKE noe å trakte etter. Ja, det er selvsagt morsomt, og en er jo litt stolt, men FY så mye mer arbeid det er hjemme! Leiligheten ser helt bomba ut på få minutter, og hun er overalt, putter alt i munnen, elsker å lure seg ut i gangen og grafse på den skitne vogna... og må passes mye på.

8 mnd om noen dager...

Så kos deg med babyen din du! Jeg er misunnelig:-)

Skrevet

Vi har heller ingen hastverk;o)) Gutten min er 9 mndr om 5 dgr men har verken begynt å åle seg framover eller krabbe, likevel svinger han kroppen rundt å grafser i vedkassa og når det han vil. Han er av den rolige og store typen (veide han igår, 12.6 kg -slå den!!). Det er faktisk litt behagelig at han ikke kommer seg overalt, men jeg blir jo selvfølgelig stolt den dagen han krabber.

Jenta mi krabbet da hun var 8 mndr og 1 dag, men hun var lita og lett. To forskjellige og herlige unger:o))

Skrevet

IKKE STRESS!

Jenta mi var supertreg.

Begynte ikke å rulle rundt fra rygg til mage før hun var rundt 10 mnd (helt sant!). Deretter gikk det slag i slag.

Nå er hun 14 mnd å går selv.

De er veldig forskjellige. Alt til sin tid.

Men jeg var veldig nervøs for at noe var galt jeg også,men ser nå at det ikke er noe å stresse med.

Skrevet

Skjønner godt at du tenker sånn, de tankene kommer liksom snikende når man leser om"alle de andre" som krabber og reiser seg på 8 mnd..

Mini er 7,5 mnd, og ser ingen antydninger til åling engang! Han ruller begge veier og snur på 5-øringen, så han kommer seg litt rundt omkring om han går inn for det :)

Sitte uten støtte går IKKE bra, han bare tipper til siden..

Som ei annen skrev litt over, så er han òg av den litt tyngre og rolige typen ( veier ca 10,5 kg), så det skal vel litt til å begynne å løfte på seg ;))

Og det er faktisk noen som helt hopper over krabbestadiet! Mannen min krabbet ikke, han akte seg på rumpa før han en dag begynte å reise seg oppetter ting. Mens jeg krabbet, så er litt spent på hva mini finner på.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...