Gå til innhold

Hjelper det deg å svømme?

Anbefalte innlegg

fått BL, men vet ikke helt ennå hva smertene kommer av - Om jeg gjør noe som utløser dem. Har svømt endel, 1gang i uka, men har ingen smerter da. Men kommer ofte etterpå, kan det være en utløser? Trodde svømming skulle hjelpe jeg, er så i tvil med alt.Fått vite nå at en skal ha svømmeføtter så beina holder seg samla.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139004120-hjelper-det-deg-%C3%A5-sv%C3%B8mme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest amandine

For meg har vanlig svømming vært uaktuelt siden jeg fikk BL i 2001, må i tilfelle ha terapibasseng med varmt vann.. Det er bedre med crawl enn bryst, dvs jeg har ikke mulighet til å svømme bryst i det hele tatt.. Når det gjelder smerter synes jeg ofte de kommer i etterkant som du beskriver, derfor er det viktig å finne ut hvor grensen går så man kan holde seg innenfor. Virker som om BLsmertene varierer mye fra person til person (og fra svangerskap til svangerskap, jeg har vært bedre nå 3.gang enn på mange år:)), så du må stole på dine egne erfaringer og din egen kropp. Lykke til og god bedring...

• 3 uker senere...

klarer nesten ikke klemme bena sammen ved svømming pga bekkenløsninga. akkurat som om man er helt kraftløs mellom bena. Men er i basseng og sitter på en isoporpølse og gjør forsiktige sykkelbevegelse. dette hjelper meg å myke opp stiv muskelatur.

men for selve bekkenløsniga har ikke svømming noe å si i mitt tilfelle. det er rett og slett nesten umulig å svømme, for man har jo ingen kraft til å samle beina.

det er så irriterende når det er litt glatt ute, for hvis ene foten begynner å skli ut, så klarer jeg ikke dra den inn igjen. jeg bare må la den skli til jeg ramler, og håpe på at jeg detter mykt. så nå etter snøen er kommet tør jeg ikke hente posten lengre.

det er mulig du er for mye i vannet av gangen.. prøv å trapp ned svømmingen fra gang til gang, og se etter hver svømming om du blir sliten eller ikke. blir du ikke sliten i bekkenet er det riktig for det. hvil bekkenet masse.. det er veldig viktig.

Jeg anbefaler deg å gå til fysioterapeaut om du ikke alt gjør det.

Og noen steder har de jo et tilbud for gravide med bekkenløsning - nemlig vannaerobic som er tilpasset oss med bekkenløsning.

Lykke til=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...