Gå til innhold

Har ikke ork til å ta "kampen"...........

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mi jente blir 3 i desember.

Hun går full tid i bhe. Har lange dager. Leverses kl 07:45, og hentes 16:15. Stakar lita.

Vi kommer inn dørene hjemme litt over halv 5.

Da er jeg sliten og hun er sliten.

-Og jeg er sulten.

Ofte mye mammasjuk også da veslejenta, vil bare være i fanget eller oppi armene.

Hun legges før cæsar.

Det betyr at vi har 3 timer sammen hver ettermiddag.

Hun går aldrig på potte, og heller ikke på do. Hun ka see seg på doringen en skjelden gang, men når hun først har kommet dit, så nekter hun å gå av, da skal hun bare sitte. Men det er vel en gang i uka kanskje at det går. Det er med list og lempe.

Mange andre 3 åringer i bhg er bleietørr, men jeg har ikke ork til å ta det der jeg nå.......

Håpeløs årstid også. Dersom vi skal prøve, så må det jo følges opp i bhg, men hun vil fortsatt trenge bleie når hun sover, og når hun er ute, ergo vil hun ha mye bleie uansett i bhg.

Hun VIL IKKE går uten bleie.

Burde jeg??

Eller kan dette godt vente tiil vårne/sommeren, når hun blir 3,5 år?

Og så er det morgenstellet, ja jeg må være vaktsom dersom det ikke skal skjære seg.

Hun plaseres oppå stellebordet, og JEG kler av henne nattøyet. Jeg vasker henne nedentil, og vi "krangler" oss igjennom vark av annsiktet, og så kler JEG på henne igjen.

Og så krangler vi oss igjennom hårbørsting, og tannpuss.

Eller krangler og krangler, altså jeg må holde hendene hennes for å få lov å vaske fjeset. Hun NEKTER, forde det "svir"........Og det "lugger" bare jeg kommer med børsta.

Derretter ærer jeg henne opp trappa og plaserer henne i tripptrappstolen. Hunspiser en skål med havrefras.

Så løfter jeg henne opp på komoden i gangen og hun sitter der mens JEG kler på henne sko og jakke, så går vi til bilen og kjører til bhg.

Annenhver dag er det ett hellsikkes mirakel forde at alt er så EKKELT når hun skal i bilsetet, hun er lang, og setet er bakovervent, og det er vinter, og mye klær, og trangt og ekkelt, og hun skal ikke ha seler, og jeg får ikke være så nærme, så hun slår meg hver gang jeg skal sette henne fast. Men hun er like blid når bilen kjører.

Men det å få henne ned i setet, og få på selene er en prøvelse av en annen verden.

Det blir lettvindte løsninger hva middager anngår, og jeg orker ikke å syre.........

Er jeg "lat"

Skrevet

det med bleieslutt ville jeg bare oppmuntret til. min jente på 2 år virket ikke noe interessert i vår/tidlig sommer.. men plutselig en dag sluttet hun i sommer. og det gikk kjempe fort. tok vel to dager så var hun tørr hele dagen. og etter noen uker sluttet hun om natten og

men ville ikke stresset med det

min på 2.5 år er heller ikke noe særlig på det med påkledning og avkledning. men jeg har satt opp et ark i gangen. der får hun et klistremerke når hun kler av seg eller på seg. hun har vel 5 stk nå. hun får med engang hun prøver. og er veldig stolt. men hun gidder ikke alltid.og da sier jeg ikke noe. men når hun kler av seg eller på seg får hun stående applaus og jubel. kjempe stas..;)

Skrevet

Vil ikke si at du er lat. Men sånn blir hverdagen når man jobber fullt. Og spesielt på denne årstiden.

Jeg har redusert stilling. De dagene jeg har fri har vi det så fint sammen. Ingen stress, ikke en sliten og sur mor. jeg har tenkt å jobbe mindre i noen år til, til barna blir litt større. Økonomisk sett har jeg ikke råd til det, men jeg tar meg råd til det:-)

Skrevet

Jenta mi er litt over 3 år og dagene hos oss høres nokså likt ut som dine. Føler at alt er en kamp, fra morgenstell, påkledning, feste i bilstolen osv. Dattern\en min har heller ikke sluttet med bleie enda. Vi har tidligere prøvd å presse henne og oppmuntre henne med hensyn ti å gå på do eller potte men hun ville bare rett og slett ikke. Plutselig nå har hun frivillig begynt å gå litt på do, så mitt råd til deg er at din datter får lov å styre dette litt selv. Det er greit å forelå do eller potte til kveldsstellet eks men du kan ikke tvinge henne.

Vi tar også en del lette løsniger fordi vi alle er slitne og dagene er for korte, du er ikke alene om det. Du gjør ditt beste og datteren din har det nok bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...