Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2008 #1 Skrevet 29. oktober 2008 Hvor mye klær har dere på barna under vinterdressen. Min gutt 1,5 år, har en Reima dress og under strømpebukse, bukse, ullbody, fleecejakke. Er det for mye? Er det nok med bare ullstrømpebukse og ullbody nå. Bor i Oslo, ca 0 grader ute for tiden og snø!
Jeanskin Skrevet 29. oktober 2008 #2 Skrevet 29. oktober 2008 Høres vel greit ut det du har nå. Må huske at det kommer kaldere dager, så det er lurt å spare de varmeste ullklærne til det! Men etterhvert som det blir flere minusgrader er det bedre med tykke ullklær under dressen i stedet for fleece, som er syntetisk. Det er neimen ikke lett å kle de minste om dagen!
DoubleTrouble Skrevet 30. oktober 2008 #4 Skrevet 30. oktober 2008 Hei! Har ikke begynt med vinterdress ennå jeg til mine tvillinger, men det er like før nå(kaldt i Trøndelagen i dag) Jeg kommer til å ha på dem ullbody, ull-longs og en ulldress utenpå, så Reima dressen. Det er passe tenker jeg.
SuperGlad Skrevet 30. oktober 2008 #5 Skrevet 30. oktober 2008 begge mine barn, 1 år og 2,5 år har ullundertøy innerst. Minstn har hatt kun ullundertøyet under vinterdressen til nå. vet ik om de har tatt i bruk fleece klærne enda i barnehagen. Hun på 2,5 har brukt høstdress frem til nå å har også hatt fleece på. Kjøper vinterdressen i dag å skal teste i morgen tidlig hvor mye hun trenger å ha under. Når de har ull på seg fryser de ikke selv om de kanskje blir svett, dermed er det bedre å kle på litt for mye enn litt for lite.
miss blithe Skrevet 30. oktober 2008 #6 Skrevet 30. oktober 2008 Jeg har ullbody og ullstrømpebukse inderst så en hel ulldress utenpå der og så dressen. Småen er alltid god og varm når vi kommer inn igjen etter lange dager ute.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #7 Skrevet 30. oktober 2008 Hva slags hele ull dresser har dere? Tykke, tynne? Hvor kjøper man det greit og billig?
Anonym bruker Skrevet 2. november 2008 #9 Skrevet 2. november 2008 De har fine hele ulldresser på name-it, tidligere Exit. Koster vel ca 200 kr.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2008 #10 Skrevet 2. november 2008 det ekspertene anbefaler er tre lag. et tynt ullag innerst, et tykkere lag av ull utenpå det og dressen ytterst. ikke noe mer, da luft mellom laga er veldig viktig for å isolere mot kulda. også er det samtidig lettere å bevege seg uten altfor mye på. det bevegelse skaper også varme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå