Gå til innhold

Nå har jeg fått mitt brev fra NAV...... HJELP!? (samme som 3. trimester)

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om dere andre som har fått deres kan hjelpe.

Teller de ikke med farskvoten når mor får sine uker innvilget?

Som da for øverig er søkt om. med eksakt fom-tom dato. Må far søke igjen?

Det står i mine papirer: "Du får foreldrepenger ved fødsel med en dekninsgrad på 80% F.O.M 04.11.08 - T.O.M 05.10.09 uten ferie."

Men jeg skal ikke i jobb (utenom fars 6 hjemme uker) før 22.des-09 i følge mine egne og arbeidsgivers beregninger. (med min ferie)

Mulig jeg er litt treg i oppfattelsen altså

Kan noen gi meg dette med t-skje? ;)

Fortsetter under...

Stønadsperioden for foreldrepenger utgjør 44 uker med full stønad eller 54 uker med 80 prosent av full stønad. Det valget som gjøres når stønadsperioden starter gjelder for hele perioden og for begge foreldrene.

Du finner opplysninger om dette på nav.no sin hjemmeside:-)

Hei.

Jeg ble også forvirret da jeg fikk mitt brev. De ukene som står på skrivet er ekskludert fedrekvoten på 6 uker. Dette må du legge til. Da jeg søkte så satt jeg ikke opp når jeg skulle ta ferie og heller ikke når min samboer skulle ta fedrekvoten. Dette skal vi søke om senere, når det nærmer seg. Så hvis du har valgt 54 uker med 80% lønn og ikke skrev på søknadsskjemaet når fedrekvoten skulle tas, så er ikke det regnet med i det skrivet du mottok fra nav. Disse 6 ukene må du legge til selv. For dere skal tilsammen ha 54 uker.. hmm..var dette forståelig..? hehe..

hei. soria_85

Jeg fikk snakke med en søt dame hos NAV i dag. Og hun sa jeg ikke var første som lurte.

Jeg har skrevet på ferie for meg og fedrekvoten. Men dette kommer ikke med. Siden dette var et vedtak for mor. Men det kommer ikke et nytt Vedtak for far. Så vi må som du sier bare plusse det på.

Og resten avtales med arbeids giver.

Merket jeg var fortvila i går.

Så lite som skal til for å stresse meg om dagen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...