Gjest Skrevet 29. oktober 2008 #1 Skrevet 29. oktober 2008 noen flere som har opplevd dette? er 33+0 i dag, og problemet har vært økende etterhvert som magen vokser. nå kjenner jeg ikke at jeg vil på do på normal måte, men får kramper i magen og blodtrykksfall, som varer til jeg har fått tømt magen. har ingen diare eller forstoppelse, magen er regelmessig som en klokke. det bare kjennes rett og slett ut som noe klemmer på en blodåre eller noe akkurat når "dritten" passerer et visst punkt i tarmen. det er så jævlig å holde på å svime av på dass hver eneste gang. noen flere som har opplevd dettte? og har dere isåfall noen forklaring på hva som forårsaket problemet hos dere?
mamman til pia, eli og mari Skrevet 30. oktober 2008 #3 Skrevet 30. oktober 2008 har hatt blodtrykksfall ett par ganger. i går blant annet når æ sto og pakka vara i poser på butikken, måtte sette meg ned og takket være god servise i butikken kom di med vann til meg og sjefen i butikken kjørte meg hjem med varene og hjalp meg inn.. vedvarer blodtrykksfallet oss deg burde du kontakte lege, det e ikke bra og gå sånn, jeg selv skal kontakte lege om det vedvarer
<3 Sander og Marco <3 Skrevet 30. oktober 2008 #4 Skrevet 30. oktober 2008 Ei god venninne av meg opplevde det samme, skulle nr to, og det neste ho husker er at samboeren hennes banker på døra og at ho våkner på gulvet. Når ho tok opp det med legen så sa legen at hu kunne ta seg sjokolade før ho skulle nr to. Det kunne hjelpe. Ellers er det greit å passe på at du alltid har mat i magen, ikke vær sulten når du skal nr to...
Collette Skrevet 30. oktober 2008 #5 Skrevet 30. oktober 2008 Har en venninnne som har opplevd det samme. Da hun tok det opp med jordmor, ble hun fortalt at det mest sannsynlig var vena cava som ble avklemt pga stor livmor og avføring i tarmen. Det blir på en måte det samme som når man ligger på ryggen og man blir svimmel og uvel.
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 30. oktober 2008 #6 Skrevet 30. oktober 2008 Dette sleit jeg også med både mens jeg var gravid og delvis i barseltida. Har fryktelig lavt blodtrykk, og hadde vena cava-syndrom. Men tror nok mye av grunnen til at jeg ble dårlig på do, var at jeg var hard i magen, fikk ikke liksom ikke tømt meg, og det ble jeg svimmel av + fikk magesmerter. Vet ikke om det finnes en kur, dessverre... Men hør med jordmor, ofte vet de ting og tang om gravide kropper som legene ikke har helt kontroll på.
Gjest Skrevet 31. oktober 2008 #7 Skrevet 31. oktober 2008 Tusen hjertelig takk for svar. Begynte å bli redd det var noe alvorlig galt med meg her. Ringte forresten føden og spurte der i dag etter jeg holdt på å svime av på nytt. Tenkte liksom at på føden der må de vel ha hørt om det meste. Men hun jeg snakket med var nokså avvisende og sa at hun aldri hadde hørt om noe liknende. Fikk liksom følelsen av at jeg aldri burde ha ringt dit for å spørre om noe som ikke direkte hadde med ungen eller fødselen å gjøre. Men skjønner ikke at det skulle være så galt. Var jo bare en tlf samtale som tok 2 min. På svangerskapskontrollene er dem jo så veldig oppfordrende til at man bare må ringe hvis det er noe man lurer på. men som sagt, takk for svar. er jo tross alt ganske betryggende å høre om at andre også har hatt det sånn:-)
siddismamma Skrevet 31. oktober 2008 #8 Skrevet 31. oktober 2008 Jeg har slitt med svimmelhet og besvimelse pga Vena Cava (men i andre sammenhenger enn du nevner). Hos meg hjalp det veldig da jeg begynte med akupunktur. Dersom du går til modningsakupunktur kan du jo be om at akupunktøren setter noen ekstra nåler mot svimmelhet. De kan også sette nåler for å bedre fordøyelsen, dersom noe av problemet ligger der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå