Lille jente Skrevet 29. oktober 2008 #1 Skrevet 29. oktober 2008 Er det noen uke 45`ere her? Jeg skal på UL i morgen, og da blir det høsting mandag og innsetting igjen på onsdag. Kjenner jeg er helt øm i magen nå, så satser på at det er mange egg som vokser seg store ) Åssen er det med dere andre?
Alid@ Skrevet 29. oktober 2008 #2 Skrevet 29. oktober 2008 Hei! Etter planen skal jeg være en uke 45`er, har ul på fredag, men kan hende jeg må sprøyte noen dager lengere, men time will show.. Satser på at det blir uttak i neste uke jeg:) Kjenner også at det skjer ting i magen nå ja;) Reiser til Haugesund i morgen tidlig, så er kjempe spent. Blir spennende å høre hvordan det har gått på ul din i morgen. Ønsker deg masse lykke til! krysser fingrene for at det er mange flotte store egg som er klare til uttak på mandagen;)
Lille jente Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 30. oktober 2008 Jeg hadde 16 stk!!!!! 16 stk!!!! Det må da være bra. En på 17, to på 16 og resten på 14-15...er jo helt supert! De var veldig optimistisk! Så vi skal inn på mandag og høste!! Spennende! Det hjalp nok at du krysset fingrene ;o) Så da krysser jeg fingrene for deg!
Alid@ Skrevet 30. oktober 2008 #4 Skrevet 30. oktober 2008 Wow, det er jo kjempe bra:) Så mange og kjempe fine størrelser på dem, dette må jo bare bli bra;) Regner med du er veldiiig spent på uttaket på mandag. Kommer til å gå strålende skal du se. Har du foresten hatt uttak før eller er dette det første?? Vi kom til Haugesund i ettermiddag. Planen var å sette sprøytene mine når vi kom fram hit, men pga forsinkelser nådde vi ikke det ene flyet så sprøytene måtte taes på et toalett på gardemoen.. ja,ja ikkke så artig det men må man så må man. Mitt i sprøytinga lurte jeg selgfølgelig på om jeg haddde husket å låse døra, ville vel sett litt mistenkelig ut om noen kom inn.. Hi,hi, den junkies ville nu jeg ha tenkt. Vel alt gikk nu bra. Er veldig spent på i morgen og siden du krysser fingrene for meg så kanskje jeg ikke trenger ekstra sprøytedager. Håper på det men ingen krise om det blir noen dager ekstra, bare det ikke blir kanselert så er jeg fornøyd:)
Lille jente Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 31. oktober 2008 Dette er vårt første uttak, så vi er veldig spendt. Men jeg fikk en veldig god følelse etter i går...Det virker jo lovende. I dag kom min mann hjem med roser til meg, han sa han kjøpe rosa fordi han hadde en god tro på at vi kom til å få en liten jente! Herlig!!! ) hehe...kjenner til følelsen din på toalettet, jeg var på jobb i dag og måtte snike meg inn på et bakrom for å ta sprøyten. Tenkte akkurat det samme som deg; Tenk om noen ser meg nå, ser jo ut som en narkis her jeg står...hehe. Noen dager ekstra gjør ingen verdens ting, bare det ikke går en mnd eller to ekstra... Har dere prøvd lenge eller?
Alid@ Skrevet 31. oktober 2008 #6 Skrevet 31. oktober 2008 Da var min ul også overstått og det gikk kjempe fint, må stikke noen dager ekstra men det hadde jeg regnet med. Blir uansett kortere tid enn tidligere da jeg bla. har sprøytet i 17 dager. Det var mange egg i ulike størrelser alt fra 10-17. Kanskje dem på 10 ikke blir store nokk tenker jeg, men det ser nu lovende ut med dem andre:) Fikk ikke eksagt antall. Endometriet mitt var på ca 10mm. Hausken var fornøyd og da er vi også veldig fornøyde. Så da blir det eggløsningsprøyte på mandag, uttak på onsdag og evt insett mest sansynlig fredag:) Måtte også ha prøve insett da det har vært litt problemer ved tidl. insett, gruet meg skikkelig da det har vært ganske smertefult når de har trigget livmorhalsen gang på gang for å komme til, men idag gikk dette sååå bra, ventet på at dem skulle starte men da var de jo allerede ferdige så nå skjønner jeg at insett ikke trenger å bli vondt:) Mannen fikk utlevert et ganske stort plastbeger for å gjøre sin insats og sykepleieren kom med en komentar at den måtte fylles helt opp..Ha,ha,ha. Litt av en jobb han har foran seg da;) Håper det går bra med deg i sluttspurten av stimuleringa, at du ikke plages med div. bivirkninger. Det er vel i dag du skal ta eggløsningsprøyta og da er det jo bare noen dager til uttaket ditt. Kjempe spennende;)
Lille jente Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 31. oktober 2008 Skjønner at dere har vært igjennom en del allerede ja... Jeg er veldig spendt på mandag, håper bare det ikke gjør så veldig vondt. Men skal til tannlegen i morgen, så tror nok det kommer til å overgå smerten uansett...hehe..hater tannleger!!! Jeg skal ta EL sprøyten lørdag kveld. veldig spennende! Det går jo kjempe fint med dere også nå da. Egg på 10-17 er jo veldig bra. Omtrent det samme som meg da! Vi får satse alt på at det løser seg for oss begge denne gangen! )
Alid@ Skrevet 31. oktober 2008 #8 Skrevet 31. oktober 2008 Ja har holdt på ei stund, men det er mange som må ha mange insett får dem lykkes desverre. Vi begynte med ivf for ca 3 år siden men har bare hatt 2 insett så har jo ikke fått til så mye på den tiden, men det er fordi det har oppstått ting som operasjoner ol. som har ført til store utsettelser. Har endometriose og den har tatt mye av tida mi. Men har nu stor tru på at vi skal få det til en gang.. Helst denne gang.Hi,hi. Det kommer til å gå kjempe fint på mandag skal du se. Man vil jo kjenne litt ubehag, men de aller fleste får en positiv overraskelse og synes ikke det er så ille. Første gangen vet man jo ikke helt va man går til så da er det nokk litt ekstra nerver, men som sagt ikke noe å grue seg til om amn får nokk med smertestillende:) Skjønner at du ikke er overbegeistret for tannleger, liker ikke selv å sitte i tannlege stolen selv om jeg tidligere har jobbet som tannlegesekretær i ca 10 år:) Du Får be om godt med bedøvelse så går nokk det også bra skal du se;) Mente selgfølgelig at du skolle sette eggl.spr.på lørdag, trudde bare et øyeblikk at det var lørdag i dag;)
Alid@ Skrevet 31. oktober 2008 #9 Skrevet 31. oktober 2008 Glemte nu å si at mannen din var kjempe søt som kom med rosa blomster til deg, deilig å få litt ekstra oppmerksomhet under slike omstendigheter. Å ja vi satser på at det blir full klaff for oss begge denne gang:)
Alid@ Skrevet 2. november 2008 #10 Skrevet 2. november 2008 Hei! Sitter på hotellrommet å kjeder meg litt, blir litt lange dager her og med meg skjer det jo ikke noe før onsdagen.. Men du har jo uttak i morgen så ønsker deg masse lykke til!!!! Dette kommer til å gå kjempe bra;) Kanskje jeg må ta en eggløsningsdans for deg her på rommet sånn at du i morgen høster mange modne og flotte egg. Hi,hi.. Venter i spenning på hvordan det går i morgen:)
Lille jente Skrevet 4. november 2008 Forfatter #11 Skrevet 4. november 2008 Hei på deg søte venn, og takk for lykke ønskningene. Så kjedelig å bare sitte på et hotellrom, dagene blir vel sikkert ganske lang ja...uff.. Høstingen i går gikk forsåvidt bra, det gjorde forferdelig vondt, jeg beit tennene sammen, men tårene trillet som bare det. Heldigvis hadde jeg bedt om å få ha min mann med inn. Men jeg fikk en fin gevinst siden jeg hadde vært så flink og kjempet meg gjennom det. Jeg hadde 23 flotte egg!! ) Så da ble vi veldig glad.Det hjalp nok at du tok en eggløsningsdans for meg! hehe.. Kun 2,5 timer til jeg kan ringe inn og høre hvordan det har gått med de. Veldig spennende. Så nå sender jeg deg litt eggstøv, så du også får ut mange mange egg. Masse lykke til!!!!
Alid@ Skrevet 4. november 2008 #12 Skrevet 4. november 2008 Så flott da lille jente;) Wow, hele 23 egg det er jo helt supert;) Har ventet i spenning på å høre hvor det har gått med deg. Måtte dere få mange befruktninger nå for det er jo det neste steget på veien. Er kjempe spent på å høre hvordan det går. Veldig synd du hadde smerter under uttaket. Kan nokk være for at du hadde så mange egg. Sjøl hadde jeg også litt vondt første gangen, men trur jeg fikk smertelindringen litt for sent for synes den begynte å virke skikkelig når vi var på tur hjem.. Så neste gang fikk vi større doser og den ble satt litt tidligere og det funket bra for da kjente jeg mindre. Nå håper jeg du slipper flere runder med dette:) Krysser fingrene på at dere får en fin befruktnings prosent nå!!! Lykke til!!!! Klem!
Alid@ Skrevet 4. november 2008 #13 Skrevet 4. november 2008 Kanskje er dere så heldige å få fryse egg også Jeg trur nok ikke jeg får så mange da jeg hadde veldig mange småe, men håper på 8-10 modne egg. Får jeg det er jeg kjempe fornøyd så suger til meg eggstøvet fra deg;) Er veldig klar til uttaket i morgen for er litt oppblåst,urven, så nå vil jeg ha det overstått. Håper bare at smertestillende i tabeltt form funker like bra som å få det intravenøst.. satser på at jeg drar fra hotellet i en fin smertelindring rus. Hi,hi.
Lille jente Skrevet 4. november 2008 Forfatter #14 Skrevet 4. november 2008 Nå har jeg nettopp ringt inn og fått bekreftet at vi hadde faktisk 24 egg, men det var bare 7 av de som var blitt befruktet. Kjente at jeg ble litt skuffet siden det ikke var flere, og det sa sykepleieren også at de hadde håpet på flere, men at det var et fint utgangspunkt med 7. Men for all del, vi trenger jo forhåpentligvis bare 1 vi. Så i morgen blir det innsetting! ) Spennende. Åssen er det med deg da? Kvir du deg til i morgen eller? Satse på at jeg får som deg, litt tidligere smertestillende enn denne gangen hvis jeg må inn en gang til. Men håper og føler at det er nok med denne ene gangen....au. Lykke til i morgen, vi får krysse fingrene for hverandre, vi skal jo inn begge to for hver vår ting i morgen.
Alid@ Skrevet 4. november 2008 #15 Skrevet 4. november 2008 Skjønner at du er skuffet , men 7 er et fint utgangspunkt som dem sier. Man håper jo at når det i utgangspunktet er så mange at befruktningsraten skal bli høyere, men sånn er det desverre ikke alltid. Våres tidligere befruktningstall var på 2 av 5 egg og 7 av 9 egg. Nå sitter dere med 7 flotte befruktninger og kanskje er dem alle av kjempe kvalitet så i morgen får du satt tilbake et perfekt embryo som er firedelt og er dere riktig heldige blir det noen på frys også Bank i bordet det blir ingen neste gang på dere, men dersom det blir det så er det bare si i fra før evt uttak at du trenger mere smertestillende og at du kanskje må ta det litt tidligere. Gruer meg litt da, for at det skal være vondt, for at det ikke er egg der og sånt, men det er jo for man er så tøvete å bekymrer seg for alt mulig..Hi,hi. Ellers er jeg klar, ønsker at det skal skje noe for som sagt det blir lange dager her. Ja i morgen skal vi begge inn på hver våre ting så her må alt krysses det som kan krysses!!! Lykke til i morgen!!
Lille jente Skrevet 4. november 2008 Forfatter #16 Skrevet 4. november 2008 Jeg fikk to sprøyter i skinken, en smertestillende og en beroligende. Jeg var helt susen og følte meg drita full, lå bare og smilte når min mann kom inn...hihi.. Men når jeg kjente all smerten kom jeg fort til meg selv igjen. Har hatt veldig vondt i dag, klarer såvidt å gå. Så er litt spendt på morgendagen, om jeg er like øm da, i såfall blir det sikkert ikke så behagelig da heller. oj, dere har jo hatt gode resultater med tanke på at så mange egg har blitt befruktet om gangen. Jeg håper bare at de 7 eggene mine er store og friske. Vi har tenkt å sette inn ett nå, og går ikke det, så setter vi inn to neste gang...spennende, kanskje det blir tvillinger da. jaja, får ta det som det kommer. Jeg skjønner ikke helt dette med delingen av eggene...virker som du kan dette, kan du opplyse meg litt? hehe...du får nok en herlig dag på hotellet i morgen, med en fin rus. Jeg sov så tungt i går at min mann måtte kjenne etter om jeg pustet...hehe..Skal si vi blir slått ut av dette.
Alid@ Skrevet 4. november 2008 #17 Skrevet 4. november 2008 Huff at du skulle få det så vondt, men trur det må ha sammenheng med at dem tok ut så mange egg. Nokk derfor du merker det så godt nu også får bare krysse fingrene for at du ikke blir overstimulert nu. Buken kan nu bli litt oppblåst og dedt kan jo lekke væske fra eggposene som er tømt og det er jo ikke direkte behagelig nei. Bra du fikk nyte rusen litt før det blei ondt da. Hi,hi. Du er vel ikke kvalm og sånt?Hadde også vondt etter første uttak, for den ene eggstokken blei litt forstørret, fikk en hard kul på str med en tennisball der, men det gikk nu over etterhvert. Håper du er bedre til insett i morgen for ellers blir det nokk ikke noe særlig behagelig. Insett generelt bruker ikke å være verre enn en vanlig GU for de fleste, men så har du meg da, har ikke vært enkelt, dem har knotet å prøvd forskjellige kateter og trigget livmorhalsen skikkelig og det var ikke helt smertefritt. Dette fordi jeg har en litt kronglete livmorhals. Men på prøveinsett her gikk det jo med en gang så er glad for at det kan være smertefritt ved insett for meg også. Vi satte også ett egg inn de 2 første gangene, men nå mener hausken at kanskje det blir 2 dersom det er så mange å sette tilbake. Så vi velger å høre hva dem anbefaler. Vi tar det også som det kommer. Er ikke helt inne på dette med eggdeling, men tror det beste er når det har delt seg i 4 på dag 2, i 8 på dag 3 osv. burde heller ikke være for mye fragmenter på egget. etter 5 dager kan egget ha nådd en blactocyste stadie da klarer man ikke lenger se celledelingen. Vi har tidligere satt inn egg etter langtidsodling som er 5 dager, da har man muligheten til å følge eggene litt lengere å da er det jo som regelt dem som egner seg best som er igjen, da de andre har sluttet å dele seg. vet ikke om du ble noe klokere, trur ikke jeg er så flink til å forklare dette.. Men bevares det er mange som har blitt gravide på ikke "perfekte" egg 3 delt 6 delt ol. Så man skal ikke ta sorgene på forskudd dersom man får beskj. at eggene ikke er så bra;) Nokk en gang lykke til i morgen! Ha ei god natt! Så snakkes vi i morgen;)
Lille jente Skrevet 5. november 2008 Forfatter #18 Skrevet 5. november 2008 heisann, hvordan gikk det i dag????? Veldig spennende å høre!! For meg gikk det veldig fint, egget var delt i 4, og det var hvist helt ideelt, som du sier. De sa jeg hadde veldig flotte egg, så de ble veldig forundet om vi ikke fikk dette til på ett av de 3 forsøkene, de trodde faktisk vi ville få det til på første eller andre ) Så da ble vi veldig glad. Kjente bare ett lite stikk når de satt på plass egget, selv om jeg er kjempe øm ellers. Så jeg ligger fremdeles på sofaen og har litt vondt... men det går heldigvis rette veien. Hvordan er formen din da? Øm du også kanskje? Syntes virkelig vi fortjener en liten baby når vi må gjennom alt dette.
Alid@ Skrevet 5. november 2008 #19 Skrevet 5. november 2008 Hei! Ja da var jeg også ferdig med uutak. Trur jeg hadde det ganske likt deg. Det varte ca 25min og var iike helt smertefritt nei. Blir det flere uttak på meg (bank i bordet) så håper jeg virkelig på mere smertestillende. Var veldig svimmel også når jeg skulle ligge i hvilestolen. Men etter 1/2 kunne vi dra til hotellet. Resultatet ble 11 egg og det er jeg kjempe fornøyd med, 2 mer en sist. Men antall egg er jo ikke så viktig, men håper kvaliteten er bra og at det blir en fin befruktning. Så er kjempe spent på morgen dagen. Ellers er formen ganske lik din, har sover hele dagen og magen er stinn og oppblåst. Så flott at du fikk satt tilbake et så flott egg. Kjempe bra at dem mener dere vil lykkes tidlig. Da har du nok kjempe kvalitet på eggene:) Krysser fingrene for dere at den sitter denne gang så slipper du disse hersens uttakene. Du får ta det rolig noen dager nu siden du enda har litt vondt!!! Gratulere son ruger å masse lykke til!!
Alid@ Skrevet 5. november 2008 #20 Skrevet 5. november 2008 Glemte foresten å spørre om det blei noen på frys på dere??
Lille jente Skrevet 6. november 2008 Forfatter #21 Skrevet 6. november 2008 Vi fikk 7 egg befruktet, 1 flott et ble satt inn og resten på frys, så de som ble befruktet var av veldig fin kvalitet ) Så vi var heldig der... Uff så kjedelig at du også skulle få så vondt denne gangen, men det var jo ett flott antalll egg du fikk ut! Satse på at det er noen gull egg der. Håper du er på beina igjen i dag. Jeg føler meg mye bedre i dag, har jo lagt flat siden mandag, og i dag er jeg endelig bra. Min mann og jeg fant ut at det var nok siden vi hadde satt inn ett flott egg ) Så da skal du til innsetting igjen i morgen? Har du fått vite hvor mange egg som er befruktet nå da eller? Tvi tvi!!!!
Alid@ Skrevet 6. november 2008 #22 Skrevet 6. november 2008 Det er jo et SUPER BRA resultat. For det er jo mange som aldri får fryseforsøk. Så nå får dere bonusforsøk, forhåpentligvis til søskenforsøk;) Bra du føler deg bedre også. Blei 7 befruktninger på oss også Er kjempe fornøyd med det. Håper på 2 stk til insett i morgen;) Er ikke like sikker på at vi får noen på frys for det har vært litt ymse av kvalitet tidligere, og dem fryser bare ned de av gode kvaliteter. Men klart vi håper på det;) Ellers er formen litt bedre enn i går,men langt i fra bra men det går seg vel til:) Lykke til med rugingen på et super flott egg!! Ha en fin dag!
Lille jente Skrevet 6. november 2008 Forfatter #23 Skrevet 6. november 2008 Åh så bra da, vi får satse på at 7 er vårt lykketall, og at både du og jeg blir gravid denne gangen. I såfall har vi jo termin ca samtidig også ) Hadde jo vært kjekt å følge hverandre litt!! Ja vi er veldig fornøyd med resultatet. Jeg ble jo først litt skuffet at vi bare hadde 7 befruktede egg etter at jeg hadde 24 stk i alt, men det er jo naturens gang å sortere ut de som ikke er sterke nok. Så når vi tenker oss ordentlig om så er vi jo veldig fornøyd. Bare 13 dager igjen til test..hehe..nærvepirrende! I dag dristet jeg meg til å kjøpe en bok om å bli mamma, har jo en masse bøker med svangerskap o.l. Men denne handlet om hvordan det er å nettopp ha blitt mamma, får bare håpe jeg får brukt den, hvist ikke har jeg jo mange venniner jeg kan gi den til...Men satser på å få brukt den selv til sommeren ) Bra formen din er bedre også, i morgen er du nok fin igjen skal du se. Føler vi har gått igjennom akkurat det samme!!!!! klem
Alid@ Skrevet 6. november 2008 #24 Skrevet 6. november 2008 Ja lykketallet må være 7 for oss. Den boka du har kjøpt får du bruk får det er jeg helt sikker på. Du er jo ung og det er en kjempe viktig faktor for å lykkes i ivf sammenheng. De aller fleste lykkes jo til slutt, bare man klarer å holde ut dersom man må igjennom flere runder. Dessuten ga de jo dere gode sjangser på å lykkes innen kort tid og det må dere ta med dere for det er kjempe godt å høre:) Det har vært ganske likt mellom oss denne runden så vi satser på at det vil flytte inn noen spirer i magen som trives veldig godt der;) Ja tenk 13 dager til test for deg, det bli kjempe spennende;) Skal du teste hjemme? Va bruker du som støtte i rugeperioden,progestan eller nokka annet? Jeg må ta blodprøver 21 og 24 nov. Hjelper ikke å ta test for den vil uansett gi positivt utslag siden jeg bruker pregnyl i rugetiden og den inneholder hcg, det hormonet som gravide begynner å produsere når de er gravide. Så min tålmodighet kommer virkelig å bli testet her. Kanskje like greit så slipper man å snik teste dager før;) Stor klem!
Lille jente Skrevet 7. november 2008 Forfatter #25 Skrevet 7. november 2008 Hvordan er formen din i dag? Jeg merker nesten ingenting lengre, men går fremdeles ganske forsiktig, er så redd for å miste egget mitt! hehe... Du skal vel til innsetting i dag du...hvordan gikk det da? Kjenner jeg er nesten like spendt på hvordan det går med deg, som meg selv..hehe. Leste litt i "mamma for første gang" boken min i går, står så masse spennende, og jeg har såååå lyst til å få bruk for det. Så satser på at du har rett. Jeg bruker progesteron. Så jeg kommer nok til å ta en test hjemme, men jeg skal på Haukeland og ta en blodprøve 19.nov. Blir mega spennende! Merker jeg har litt rosa utflod, beklager detaljer, men ser ut som det er den kremete progesteronen som er litt rosa når det kommer ut...Håper det er etter mandag, og at jeg ikke mister egget mitt... Har du merket noe lignende de andre gangene du har vært inne? Tror nok det er like greit at du må inn for å ta test, man bruker jo ganske mye penger på alle disse testene etterhvert. Jeg tror jeg har 3 tester liggende her... Planer for helgen da? Du skal vel ligge flat ut på sofaen ;o) hehe...det skal jeg og )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå