Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2008 #1 Skrevet 29. oktober 2008 Er han da 4 uker prematur, eller 1 uke? iom at de regner det som normalt at barn blir født 3 uker før og 2 uker etter termin??
~\/ero~ Skrevet 29. oktober 2008 #2 Skrevet 29. oktober 2008 Jeg sier at gutten min er født 7 uker prematur. Han er født i uke 33, så vil jo tro at det sies at barnet ditt er født 4 uker prematur. Men ble usikker, kanskje jeg sier feil
Gjest bissen Skrevet 29. oktober 2008 #3 Skrevet 29. oktober 2008 Jentene mine er født 11 uker før termin, det er jo terminen man går etter. Så gutten din er 4 uker prematur, selv om han bare er en uke prematur i forhold til det som anses å være normalt:) Ellers er det jo bare å si at han kom i uke 36.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2008 #4 Skrevet 31. oktober 2008 De jeg kjenner som har født for tidlig, men tett på termin og som ikke har hatt noen problemer pleier ikke å bruke ordet prematur. I ditt tilfelle ville de ha sagt at han er født 4 uker før tiden. Synes ordet prematur er et litt mer alvorlig ord som ikke helt passer når alt har gått greit og som vanlig med en fullbåren.
Gjest bissen Skrevet 31. oktober 2008 #5 Skrevet 31. oktober 2008 Det er jeg enig i, men det er jo bare synsing:) Født før uke 37 er prematurt. Men så er det forskjellige grader, lett, moderat og ekstremprematur..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå