Gå til innhold

dette med å ha et fadderbarn gjennom unicef o.l?

Anbefalte innlegg

Jeg skulle gjerne ordnet det slik at vi fikk et fadderbarn å "passe på" og sende penger som kommer godt med. Har hørst flere ganger at mye av dette er bare "tull" og at ikke alle pengene vi sender komme barnet til gode men blir borte i administrasjon o.l. er det tilfelle at vi betaler mye men lite kommer til barnet?!

Er det noen av disse orgasnisasjonene hvor man får bli kjent med et spesielt barn og kan sende brev, pakker o.l til?!

har dere fadderbarn? i så fall gjennom hvilken organisasjon?

Fortsetter under...

Redd Barna kan dokumentere at penger kommer frem, og Kirkens nødhjelp. Jeg er litt mer skeptisk når organisasjonene blir veldig globale. Jeg liker også tanken på at en hjelper hele landsbyen, og vet at ikke alt går direkte til mitt barn. Det er også en hyggelig ting for barna.

http://www.reddbarna.no/default.asp?V_ITEM_ID=3295

Jeg har stor forståelse hvorfor en del organisasjoner argumenterer på denne måten, og det er jo vel kanskje etisk riktig å drive arbeidet på denne måten.

det er absolutt fint om pengene går til et større samfunn rundt barnet, det viktigste er i alle fall at så mye som mulig av pengene kommer fram og gjør forandringer rundt barnet som skolegang o.l. Men er det ikke slik lenger da at våre barn kan tegne tegninger og sende ned litt klær de vokser ut av o.l.? Skjønner forsåvidt at om alle faddere skulle sendt slikt på egenhånd så ville noen fått veldig mye og andre med faddere som "kun " gir penger ville ikke fått noe...

Men det er mulig å følge barn og et mindre samfunn et sted og se hvordan pengene kommer til gode da? At man får litt mer brev fra dette stedet enn kun generelt om redd barna o.l?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...