Gå til innhold

Dere som gir skive til de små....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når gir dere skiven, hvor mye og hvilket pålegg?

Får 2 skiver til lunch i tolv tiden, men 135 ml med mme ved siden av. Varierer bare mellom 3 påleggstyper, leverpostei, finhakket makrell i tomat og skinkeost (som svigermor mente vi ikke skulle gi fordi det var for mye salt) Gir den gule boksen, små pakker av leverpostei- men tenkte å prøve sann som jeg spiser selv så slipper vi å ha to typer. Noen ganger også bare gitt litt med smør på. Han er 8 måneder.

Spør fordi jeg lurte på om det er noen som gir skive til frokost, tenkt å prøve det nemlig. Men så er det det at han holder så lenge på grøten....

Skrevet

Mini er 8 mnd og gir en skive med banan ol til frokost, det holder til lunsj i tolv tiden der han får grøt. Oi spiser din 2 skiver? wow, hvor mye grøt og slik spiser han da?

sover han hele natten?

Skrevet

Snuppa er straks 9 mnd. Hun får 2 skiver med magerost til frokost, og 2 skiver til kvelds. Ikke alltid hun spiser alt, men veldig ofte. Har variert mellom leverpostei, magerost, baconost og kun smør. Hun spiser også tørt brød noen ganger. (hvis hun ikke klarer vente til jeg har smurt) Er ikke så glad i grøt lenger, derfor to med brød. Ikke er hun glad i middag heller.

Skrevet

Her holder det med ei brødskive om gangen.

Vi bruker å ha på leverpostei, kaviar, smøroster (baconost, skinkeost osv), philadelphia eller et tynt lag med prim.

I tillegg tygger hun litt på brødskorpe, kavring o.l. mellom måltidene.

Skrevet

jenta vår får skive til frokost, og spiser 1-2 skiver. Hun syns det er så moro å putte i munnen selv, og da får jeg sjans til å kle på eldstemann :) Her varierer vi bare mellom leverpostei og baconost, og av og til bare smør. Har ei jente som gulper litt enda også, og da er ikke makrell i tomat noe særlig.. Jeg klarer ikke smaken og lukten av makrell i tomat, og dermed utgår det.

Hun får forresten grøt til lunsj, middag, og så grøt igjen om kvelden. Syns dette fungerer veldig bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...