Gjest Skrevet 29. oktober 2008 #1 Skrevet 29. oktober 2008 Pga jobbtider som ikke klaffer med levering/ henter, hadde vi trengt hjelp til å hente 2 uker i mnd og levering 2 uker i mnd. - mest fordi jeg ikke har bil, og å levere jenta i bhg før jeg drar på jobb kan bli en lang og strevsom affære. f.eks må jeg gå i 20 min til bhg før jeg må vente på buss i 20 min videre til jobb. Jeg pratet med min mor om dette og hun svarte at "nei det var foreldrenes jobb" å hente/ levere - sånn var det bare. Men hva synes dere?
Gjest Skrevet 29. oktober 2008 #2 Skrevet 29. oktober 2008 Jeg synes det er foreldrenes jobb å sørge for en god hverdag for barna. Hvis hente-og-leverehjelp gjør hverdagen bedre/mindre stressende for barna deres, så syns jeg dere skal gå for det. Bedre og mindre stressende betyr også at den som skal hente/levere selvfølgelig er glad i barnet, interessert i å høre hvordan dagen har vært, er en som barnet er trygg på osv. men det har dere sikkert tenkt på allerede :-)
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #3 Skrevet 30. oktober 2008 Skaff hente/levere hjelp. Hvis moren din synes det er så ille får du: 1. Be henne om å kjøpe en bil til deg 2. Hente barna for deg 3. Innse at det er du som lever ditt liv, ergo har moren din rett til å mene noe, men du har like stor rett til å velge å ikke høre på din mor.
mai mammaen til to Skrevet 30. oktober 2008 #4 Skrevet 30. oktober 2008 syns det er helt greit å få hjelp jeg.. men skjønner ikke helt problemet. du må gå i 20 min for å levere å deretter må du vente 20 min på bussen? kan du ikke bare gå 20 min seinere?
lifa og Eline Skrevet 1. november 2008 #5 Skrevet 1. november 2008 Hei jeg har leveringshjelp i bhg. Ikke nødvendigvis for at vi MÅ ha det de dagene snuppa blir hentet av R. men fordi Snuppa synes det er stor stas når R. henter og R liker og gjøre det. Så jeg synes det er helt greit hvis det gjør at hverdagen deres blir mindre stressete for foreldre og barn.
zitapus Skrevet 1. november 2008 #6 Skrevet 1. november 2008 Synes det er helt greit, så lenge det er en du stoler på og som ungen er glad i. Her henter bestemor 2 dager i uka, både for at dagene ikke skal bli så lange for gutten og for at bestemor og han skal holde jevnlig kontakt, hun var dagmamma for han helt til han begynte i bhg og han elsker å være hos henne. Da er det mindre stress for oss i helgene for jeg føler meg ikke forpliktet til å besøke bestemor med mindre det passer i programmet. Så slik hjelp er bare bra så lenge ungen trives med det.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2008 #7 Skrevet 2. november 2008 Det er vel greit at andre leverer/henter av og til, men ikke hver dag. Hvis barnehagepersonalet har viktige ting å ta opp med deg så har de ikke lov å bruke bestemor eller andre som leverer/henter. For å holde kontakten med barnehagen så bør du iallfall levere og hente et par ganger i uka minimum.
Tipp topp Skrevet 2. november 2008 #8 Skrevet 2. november 2008 Jeg vil tro at hvis foreldrene gir godkjenning til barnehagen om at de kan gi beskjeder til vedkomende så bør ikke det være noe problem. Er det veldig private ting så kan de ringe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå