endaengang Skrevet 29. oktober 2008 #1 Skrevet 29. oktober 2008 Jeg har tre kyllingfiléer liggende til tining. Har en dunk lettrömme i kjöleskapet. Så leste jeg her inne en gang om en rett med kylling i ildfast form med römme og noe mer....? Tips takk!! Med eller uten römme! :-D
Gjest Sauen ruger for harde livet Skrevet 29. oktober 2008 #2 Skrevet 29. oktober 2008 3 kyllingfileter litt mindre enn en boks med rømme ( ta det på gefuhl=) ) 2 dl vann blandet med buljongpulver (se på pakken hvor mye du skal bruke, kan godt lage den litt sterk) 1 løk i små biter 1 paprika i små biter 1 tomat uten skall i båter Evt 1-2 gulrøtter i små biter, eller andre grønnsaker Hvitløkspulver eller fersk hvitløk, paprikapulver, salt og pepper Strimle kyllingfileten og stek den i smør. Ha over grønnsakene og la det surre litt. Ha over rømme og vann m/buljong, rør godt Skru ned varmen så det bare putrer litt Krydre med hvitløk, salt og pepper Ha i paprikapulver så du får en rødlig farge på sausen, rør godt. La trekke 5 minutter, server med ris.
Masaili <3 Skrevet 29. oktober 2008 #3 Skrevet 29. oktober 2008 Skjær kyllingen i små biter, og ha i ildfast form. Skjær hvitløk i små biter å ha oppi sammen med kyllingen. Har du ikke hvitløk, så er vårløk også godt oppi:) Ha rømmen over (som et lokk over kyllingen), strø over dill, og stek i 20 min på 200 grader:) Server med ris og brød/salat.
endaengang Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 29. oktober 2008 Takk for tips, sauen og skripp..:-) Det var den siste her jeg tenkte på. Har purrelök, jeg pröver med det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå