Gå til innhold

Når begynne å etablere søvnrutiner for barnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en tass som sov kontinuerlig de første 2 ukene. Men nå vil han ikke sovne av egen hjelp på dagen. Går greitt å legge han igjen om natta.

Tenkte å prøve å begynne å få igang body-clocken hans med søvnrutiner også på dagen. Ser ut som om pupp og kos er eneste innsovningsmetode så langt.

Han har lagt på seg masse og dier godt. 3 uker gammel (vet man ikke kan forvente så mye enda ,men han må jo sove)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ingen søvnrutiner før hun ble en 5 mdn jeg. Før det var det kun innsovning ved pupp eller trilletur som funka

Skrevet

Jenta mi måtte ha litt hjelp til å sovne i begynnelsen hun også, men jeg har aldri bysset henne i søvn.jeg har ligget å strøket på henne eller lagt ansiktet mitt inntil hennes og pustet mot kinnet hennes. Det har roet henne veldig. Det er først nå den siste uken jeg har kunnet bare legge henne ned, gitt henne smokk og gått ut. Da har hun funnet søvnen selv både dag og natt. Det fant jeg ut ved en tilfeldighet. Sønnen min trengte hjelp til noe akkurat når hun skulle sove, gikk da ut, hørte ikke et pip fra henne, gikk inn for å se og da lå hun søtt og sov. Sønnen min begynte å sovne av seg selv rundt samme tid.

Jenta mi blir straks 3 mnd.

Skrevet

Vi begynte med leggerutiner når nurket var ca 4 uker gammel vi. Bader til samme tid hver dag (sånn i syv, halv åtte tiden), ammer etterpå og så legger vi henne. Fungerer veldig bra, hun sover da til ca. midnatt, får mat igjen, sover til ca. kl. 03, mat igjen og sover til ca. 07.

Skrevet

Vi begynte også med leggerutiner når gutten vår var 3 eller 4uker gammel. Det er god og starter so tidlig som mulig.

Skrevet

Ingen rutiner før hun rundet 3 mnd, da ordnet alt seg selv. Vi har bading og pysj som rutine, og har hatt det lenge, men det har variert når hun sovnet etter det, frem til ca 3 mnd, da flyttet sovetid seg fra 22 til 19.30/20.00...

Og de siste to ukene nå (hun var 4 mnd på mandag) har hun laget seg rutiner på dagen, også helt selv.

Skrevet

Vi begynte når mini var 5 uker:) Rutinen ble da:

Mat rundt 7, vask og stell etter mat, pysjen på, lese litt for ham, synge og bysse litt, legge ham i senga si og gi smukk, han sovnet etter noen dager sånn ca kl 8. Sov lenge, mat en til to ganger iløpet av natta, men i søvne, så det var ikke noe pes, tok maks 20 min pr mating. Nå er han 4 mnd, og i natt sov han gjennom hele natta, og våknet kl 6 for litt mat, sovnet igjen til halv 9... Drømmebaby om dagen:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...