Sunniva78 har to små Skrevet 29. oktober 2008 #1 Skrevet 29. oktober 2008 Han spiser grøt i 8-tiden, og middag ca 12. Skulle tro han var sulten, så er nok ikke der det ligger. Gaper og spiser greit 5-10 skjeer, så er det bare sutring og grining. Snur seg vekk, gnir seg i ansiktet og det blir bare surr. Gir han litt frukt etterpå, og det glir selvsagt rett ned. Nå føler jeg at jeg må gi litt melk i tillegg, så jeg er sikker å at han blir mett. Huff, liker ikke når det blir styr med maten jeg altså! Noen som har tips, eller har alle slike perioder innimellom? Legger til at han er litt kresen... Biter vil han nesten ikke ha, og hjemmelaget likeså. Så jeg må mose 8 mnd- glassene. Han er 8 1/2 mnd... Trenger litt sympati her, hehe...
kitty08 Skrevet 29. oktober 2008 #2 Skrevet 29. oktober 2008 Jeg har nettopp kommet over en vanskelig matperiode ... Så mitt gode (?) råd, er vent å se det an, og ja fyll opp med MME etter måltidet så vet du at han er mett. Det kan være tenner e.l. som gjør at han er litt småspist. (eller tusen andre grunner ...) Lykke til
Sunniva78 har to små Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 29. oktober 2008 Ja, jeg får nok bare se det an. Forhåpentligvis går det seg til. Tviler på at det er tenner egentlig, kan ikke se eller kjenne noe. Men man vet da aldri... Takk for svar:-)
happy og to små Skrevet 29. oktober 2008 #4 Skrevet 29. oktober 2008 Jeg forstår deg så veldig, veldig godt! Jeg sliter med alle måltider jeg. En uke spiser hun bare maisgrøt, neste uke er det bare risgrøt, noen dager elsker hun middagsglass, andre dager er det full stopp. Sliter meg nesten ihjel med denne matingen. Plutselig løsner det, så er det full nekt igjen. Det nye vi har begynt med nå er en skje middag, en bit clementin, en skje middag osv... :-) hehe, det tar tid! Hun er forresten også 8,5 mnd.
Sunniva78 har to små Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 29. oktober 2008 Hehe, ja det kan av og til ta tid med disse måltidene... Noen dager føler jeg at det det er mat-mat-mat!! De er vel litt kresne som oss voksne tenker jeg, er da ikke alltid vi har lyst på alt vi blir servert vi heller... Vel, det går seg vel til:-)
2.gangs Skrevet 29. oktober 2008 #6 Skrevet 29. oktober 2008 Gutten vår er heller ikke glad i middag, så må ta på litt fruktmos på toppen. Da spiser han det gjerne:)
Sunniva78 har to små Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 29. oktober 2008 Fruktmos på middagen?? Hehe, de er rare disse små:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå