L prøver igjen har blitt mamma Skrevet 29. oktober 2008 #1 Del Skrevet 29. oktober 2008 I går var jeg på utredning for habituell abort. Tok masse blodprøver, celleprøve og ultralyd. Ultralyden så heldigvis bra ut. MEN da jeg spurte om hvor lang tid det ville ta å få svar på DNA- og kromosomprøvene, fikk jeg beskjed om 4 MÅNEDER!!! OG jeg ble sterkt frarådet mot å bli gravid før de resultatene forelå. Mener jeg har lest her flere ganger at man kan prøve selv om utredningen ikke er helt ferdig, så lenge livmor og eggstokker så normale ut. Jeg og samboeren min hadde snakket om å forsøke igjen like etter jul og nå må vi jo vente ENDA lenger.... Og rundt meg popper det opp gravide venner, bekjente og kollegaer - og det gjør meg så sinna - for den naturligste tingen i verden er nettopp det jeg ikke får til !!!!! Hater å måtte sitte på gjerdet og vente i 4 måneder, har allerede ventet lenge nok..... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139001386-er-s%C3%A5-j%C3%A6vlig-frustrert/
Ronja-73 Skrevet 30. oktober 2008 #2 Del Skrevet 30. oktober 2008 4 månder var veldig lenge. Men ei venninne av meg i Oslo sa at hennes kromosom/dna-prøver vart sendt til Danmark og at det tok 3-4 mnd. Så kanskje det er svaret på dei 4 mnd hos deg også? Eg fekk ny time etter 2 mnd og i mellomtida skulle eg ta blodprøver ( ca 1 veke etter gyn timen). Så eg reknar med eg får svar på kromosom og DNA-prøver da. I tillegg fekk eg beskjed om at eg måtte berre prøve å bli gravid for etter gyn.undesøkelsen var det ikkje noko i livmora. Der var det heilt fint. Etter aborten i juni fekk eg også beskjed om at det var berre til å prøve sjølv om vi holdt på med utredning. Med tanke på at dei ofte ikkje finner noko galt ved oss ved utredning tok vi sjangsen på å prøve å bli gravid igjen før vi har hørt resultata. No er eg gravid og er bekymra for at om det skal gå bra eller ikkje denne gang. Eg er utgangspunktet optimistisk, men det kjem nokre frustrerte tanker inn i mellom. Så lykke til uansett kva dere bestemer dere for. Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139001386-er-s%C3%A5-j%C3%A6vlig-frustrert/#findComment-139008393
L prøver igjen har blitt mamma Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter #3 Del Skrevet 30. oktober 2008 Hei Ronja! Takk for svar! Først må jeg bare si gratulerer med graviditeten! Skjønner godt at du er bekymra, men håper du klarer å glede deg over graviditeten likevel Krysser fingre for at det går bra denne gangen;) Ble bare så utrolig frustrert da jeg fikk beskjed om 4 måneders ventetid, hadde gledet meg sånn til å prøve igjen... Og måtte bare få ut litt sinne på sidene her Prøvene mine blir sendt til Ullevål, hvor de visstnok bruker laaaang tid på å analysere dem... Likevel er det merkelig at jeg fikk beskjed om å vente så lenge mens andre får beskjed om å forsøke å bli gravide igjen? Men er vel slik at det er ulik praksis fra sykehus til sykehus. Heldigvis har jeg fått god kontakt med en av sykepleierne ved gyn.avdelingen, som gav meg beskjed om å mase dersom jeg ikke har hørt noe fra dem innen to måneder. Er jeg heldig kan det hende det tar kortere tid å analysere prøvene. Så håper på det jeg, og at vi bare får positive resultater - selvfølgelig! Jeg ønsker deg masse lykke til, håper på en lykkelig slutt for oss alle;) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139001386-er-s%C3%A5-j%C3%A6vlig-frustrert/#findComment-139011368
kirsty*2barnsmamma Skrevet 2. november 2008 #4 Del Skrevet 2. november 2008 jeg fikk ikke beskjed om å vente med prøvingen mens vi ventet på svar på kromosomprøven da... faktisk fikk jeg høre det motsatte. Men så blir jeg så sjelden gravid at det er vel viktig jeg ikke går glipp av en mulighet. Nå har jeg ikke vært gravid på over 1,5 år... Det er mye venting for oss som sliter.... Ønsker deg masse lykke til videre! Håper du når målet ditt snart :-) Klemmer! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139001386-er-s%C3%A5-j%C3%A6vlig-frustrert/#findComment-139030353
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå