Gå til innhold

flaskebarn på 3-4 mnd..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye mme spiser deres til hvert måltid? Og hvor mange måltider har de i døgnet?

Jeg kom fra 3 mnd kontroll igår, og lillegutt har gått veldig mye opp i vekt.. Vi skulle passe litt på hvor mye han spiste... Ja for det er jo lett!!

Her spiser han 160 ml 6 ganger i døgnet. I værstefall 7 ganger, men det er svært sjelden...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frøkna er 3 mnd. om 1 uke. Hun spiser mellom 100 og 160 ml, 5-6 ganger i døgnet.

Hvor stor var han, da ?

Sønnen min spiste mye når han fikk mme (flaskebarn det også). Han var 6,3 kg når han var 2 mnd. og 8,2 kg 9 dager før han var 4 mnd.

Helsesøster sa aldri at han veide for mye. Hun sa at hun syntes at han var fin å se på.

Han veide da 4,5 kg når han ble født.

Skrevet

3mnd sist søndag her.

Hun spiser ca 120-180 pr måltid. 5 ganger i døgnet, noen ganger 6 eller 7.

HS sa: "her var det en fin ballong",da magen hennes åpenbarte seg, hehe.

Hun var 3700g og 51cm ved fødsel og 5900g og 60cm på 3mnd.

Skrevet

ok. Lillegutt er 3 mnd i morgen.

Han veide 7460 og var 60,5 lang...

Skrevet

Jenta mi drikker alt fra 100 til 180 ml pr måltid, og hun spiser 5-6 måltider i døgnet. Hun var 2950 gram når hun ble født, og på 3 månederskontrollen var hun 4930 gram og 55 cm lang. Hun har ramlet ned på kurven sin, så svigerinnen min tok tydeligvis feil når hun sa at alle unger som får mme blir tjukke og gode...! :)

Skrevet

Gutten vår spiser ca 100-150 ml til frokost, og ca 150-200 ml til dagens fire andre måltider. Han er 3,5 mnd og veier 8 kg, men så er han lang også da; 69,5 cm. Hs sa ingenting på dette, men hvis han begynner å kreve mer, synes hun vi skulle vanne ut mme (ta i en måleskjed for lite til et par måltider om dagen). Og så må vi vurdere om vi snart skal begynne med litt grøt.

Skrevet

Hei. jenta mi var 4170 g og 52 ca ved fødsel.

Vi var på 3 mnd kontroll i går da var hun blitt 7400 g og 66 cm, stor jente men ikke et gram for mye ettersom hun er så lang.. Hun spiser ca 200 ml hvert måltid mere om kvelden. I dag begynte vi med velling ettersom vi overstiger 1 L i døgnet, gikk veldig bra det.

Min mening er at ungene må bli mette, uaktuelt å ta fra snuppa mi flaska da blir det hyling !!!

Skrevet

snuppa er 3 mnd og spiser alt fra 60 til 130ml (oftest 60) og hun spiser 7-8 ganger per dag.vi må gi mat oftere til hun siden hun spiser under 600ml per døgnet!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...