Lidy (3miss....) Skrevet 29. oktober 2008 #1 Skrevet 29. oktober 2008 Hei, vil bare fortelle min historie!! SA i feb-08, huff.....så gledens time i juli-08....vi hadde klart det igjen! Har vært veldig dårlig siden uke 7, og fikk noen dager med ok så man tenker ikke så mye på det, og det er jo mange som er dårlig gjennom hele graviditeten.....men jeg kom meg liksom aldri, gikk ned 6 kg og begynte å bli litt bekymret.....gikk til akupunktur uke 18.....håpet om at kvlamen skulle forsvinne var stor! Så dagen etterpå fikk jeg en grusom smerte i magen på høyre side.....fort på legevakten og sendt rett på sykehus......trolig blindtarmen mente de.......takk gud for det tenkte jeg og samboer. Ble sendt ned for å sjekke barnet før de opererte blind...... men der fant de noe og......SJOKK!! I uke 18+1 fikk vi en mld vi ikke klarte å svelge, jeg skulle jo fjerne blindtarmen..... Jeg hadde noe som het Blæremola..(cyster i morkake)....hva var det.......men så, Barnet hadde en STOR hjertefeil med hull og væske rundt og ville aldri overleve, og dette måtte fødes og morkake (blæremola) måtte fåes vekk. HCG nivået da jeg kom inn var på 1.9 mill, og leger og jordmødre skjønte at jeg hadde var ufysselig dårlig........ Barnet mitt ville ikke overleve og legene skjønte ikke at det hadde holdt seg i livet så lenge....str var ca 15 uker, så den hadde nok mer enn bare hjertefeil....mulig kromosomfeil..... Med helgen i møte og rund dag, ble ikke helgen slik vi hadde håpet..... jeg fødet et bitte lite barn som jeg er glad i dag at jeg ville se, hadde nok angret om jeg hadde latt være....det var en liten gutt som vi ville skulle bli stor og som så sååååå frisk ut...... Sjokket henger enda, men kvalmen har forsvunnet og jeg kan spise så og si alt igjen, noen ting jeg ikke klarer helt enda. Nå må jeg inn hver uke å ta blodprøve for å sjekke at hcg nivået synker, og MÅ vente i minst 6 mnd før vi får prøve på nytt om hcg nivået er nede og stabilt.......ellers kan jeg utvikle kreft og det vil vi ikke! Men jeg skjønner alle som sier at 6 mnd er lenge når man har mistet og vil bare hjem å prøve på nytt, men er det verdt det om du mister igjen og må på cellegift eventuelt??? Vi har mistet to på 1 år og livet er bare ikke rettferdig og nå må vi i tillegg vente..... Vi har heldigvis et barn så vi vet vi kan få friske, så vi får nok bare sette oss på gjerdet mens alle vennene våre skal ha så kommer vi etter 6 mnd håper vi (krysser fingre og tær) Håper dette kan hjelpe noen!
Trolljenten Skrevet 23. november 2008 #2 Skrevet 23. november 2008 Hei Lidy! Huff og huff, det er vondt å lese historien din! Min mann og jeg har skremmende lik historie; bare at vi var gravid med vårt første barn, og ble sendt til sykehus pga lite spark - og fødte i uke 32+6 en jente som døde etter 4 timer pga tarmslyng... Hun også så helt frisk ut! Ble gravid igjen etter 4 mnd, og det endte i MA med revicio i uke 10, og etterpå hcg kontroller omtrent hver uke pga mistanke om blæremola..! Utolig skummelt å få vite at du kan få kreft av å være "gravid". Vi fikk også beskjed om å vente 6 mnd-1år før gravid igjen... Dette var i april 08, nå i nov er vi 14+6 uker gravid... Klarte nesten å vente 4 mnd... Ønsker dere lykke til videre, og håper dere er igang igjen fort fort! Stor varm koZ
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå