lucky meee:) Skrevet 29. oktober 2008 #1 Skrevet 29. oktober 2008 har en hund som etterat tutta kom har vært veeeeldig sjalu, men også oppført seg beskyttende overnfor henne. når jeg sitter på gulvet og leker med henne kommer han (hunden) og legger seg mellom oss. han har aldri vært aggresiv eller gjort henne noe (unntatt og slikke henne på hendene. pleier egentlig helst å snu seg bort når hun krabber bort til han). hvordan bør vi oppføre oss?? er redd han skal sette seg over henne på rangstigen, hvordan unngå dette?? synes også det er trist hvis han føler seg tilsidesatt og prøver å gi han mye oppmerksomhet, men blir nok ikke like mye som før.
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 29. oktober 2008 #2 Skrevet 29. oktober 2008 jeg skjønner at det er en vond situsajon, og at du ikke vil at hunden skal føle seg tilsidesatt. Men når det er sagt, så er det faktisk en HUND det er snakk om. De føler ikke det samme som oss mennesker. HUnder trives når de er sikre på sin rang, og en familiehund skal alltid være på bunnen, hvis ikke kan det oppstå problemer. Sett alltid datteren din først, hils på henne først, flytt hunden hvis den legger seg mellom deg og din datter og vis med hele deg og alle dine rutiner at hunden står nederst. hunden spiser ikke sammen med dere, hunden skal ha soveplass i en gang eller noe, ihvertfall ikke på soverom eller i stue der dere oppholder dere mye, hunden må ha fristed uten at dere er der, den må få være litt alene. Andre ting som kan forsikre hunden om at den står nederst: *la aldri hunden være den første som hilser på besøkende, og hils på besøkende med noe fysisk, en klem eller håndtrykk som viser hunden klart at du som eier har godtatt at denne fremmede skal komme inn på dit teritorium. *som sagt over, hunden skal spise på et eget sted, og aldri få mat fra bordet, og skal spise etter dere. *når du kommer inn døren, hils på alle menneskene i huset før du hilser på hunden. * luft hunden mye slik at den er avslappet og ikke sitter med masse energi. *ha faste rutiner som gjør hunden trygg. * husk at du kan ta tak i hunden hvis det trengs, men det beste er å vise hunden med kroppsspråk og lyd at den gjør noe galt/ riktig. * hunden skal ikke være i menneskenes møbler, eller på samme høydenivå som dere når dere sitter å slapper av, hunden skal være på gulvet. Dette ble langt, men jeg er stor forkjemper at man ikke skal personifisere hundene sine, dette er dyr på lik linje som alt annet. Hvis du ser på dokumentarer om tisper med valper vil du se hvordan hunden forventer å bli behandlet av sine medhunder og de som står over dem i rang. LYKKE TIL:D
lucky meee:) Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 29. oktober 2008 tusen takk for svar!! her var mangen gode råd synes jeg:) Mye av dette gjør vi nok daglig, men jeg ser at vi til nå ikke har vært tydelige nok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå