Gå til innhold

Lillegutt på 4 mnd skal stå hele tiden....

Anbefalte innlegg

Skrevet

På fanget da selvsagt. Han begynte med dette for 2 uker siden og nå vil han helst bare stå, det går greit å sitte, men da skal han se mot verden og sitte godt oppe. Har hørt at det ikke er så heldig mtp ryggen at de står og sitter mye når de er så små? Men det er jo naturlig utvikling så kan jo ikke ha han liggende i armen når han blir kjempesint...andre med erfaringer? Heldigvis så er han kjempeflink til å leke alene så han ligger masse på babygymmen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik er gutten min også, han begynte da han var 2 mnd! Han ska KUN stå, ikke sitte eller ligge... Jeg bruker å la han stå en liten stund, så hviler han en liten stund igjen. Gleder meg til han kan sitte/stå selv så jeg slipper å holde han hele tiden... Jeg har nemlig holdt han siden han ble født, han vil ikke være alene. Litt slitsomt...

Jeg tror han er slik pga at han er ekstremt nysgjerrig, vi måtte skifte til sportsvogna da han var 4 mnd. Dersom han ikke får sitte/stå er han "uutholdelig" (i den grad en baby kan være det ;) )...

Han veldig sterk i kroppen, han holdte hodet selv allerede ved fødsel så ser ikke på det som et stort problem...

Han fylte nettopp 5 mnd.

Skrevet

som jeg skulle skrevet det selv! hun er liksom ingen liten baby som vil ligge i armkroken lengre, men skal bare stå eller sitte rett opp og ned! da blir hun glad og stolt, det er helt tydelig;) bare de ikke står "hele tiden" så er det greit tenker jeg. som du sier så er det jo en naturlig utvikling som skjer...

Skrevet

Samme gjorde jenta vår.. Helt vanlig :) La de stå en liten stund, også må de ned og hvile litt, og så opp igjen. De sier jo at man ikke skal trene på å stå så tidlig, men det er jo ikke det man gjør da. De vil bare opp å kikke litt, og så lenge de vil det selv tror jeg ikke det gjør noe. De styrer det nok selv, og setter seg ned når de blir slitne... det er jo ikke sånn at de bare står heller, de er jo i bevegelse hele tiden. Opp, ned, rundt, ene kneet, andre kneet. Så bære litt, så sitte litt osv... :)

Skrevet

Vi har samme "problemet", jenta vår skal på død og liv stå oppreist ellers blir hun skikkelig sinna. Til nød kan hun sitte noen sekunder, men helst opp og stå. Hun ligger kun rolig i armkroken hvis hun er kjempetrøtt eller kubbet skikkelig. Greit å vite at det er flere som har babyer som vil opp og fram :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...