Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 29. oktober 2008 #1 Skrevet 29. oktober 2008 Jenta vår har kavet og presset mye etter mat siden hun ble født, tydelig plaget med magen. Men ikke grått. Hun har generelt vært en rolig unge, er nå 9 uker gammel. Men forrige helg begynte marerittet, hun hylskreik hver kveld i 3-4 kvelder, det var ikke vanskelig å se at hun var plaget. Sikkert luft, og kanskje en begynnende forkjølelse. Jeg fikk helt angst, er dette kolikk?? Legen mener nei, det er ikke kolikk, men kolikksmerter. Trodde heller ikke kolikk debuterte så seint. Mandag og tirsdag var hun fin, men jeg kjenner at jeg fremdeles holder pusten når kvelden nærmer seg. Huff, min største medfølelse til dere med kolikkbarn. Noen andre som har opplevd slike episoder?
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 29. oktober 2008 #2 Skrevet 29. oktober 2008 Ja, men jr har/har hatt kolikk. Han skriker mindre nå, men er urolig og strever med magen fortsatt. Har kvelder som du beskriver fortsatt vi. Har ikke veldig mange råd, men de som funker her er å la ham få flere pauser under måltidet slik at han får rape flere ganger, og dersom du ser at mini presser og stønner: Ta av bleia, vask med lunket vann i stumpen, og hjelp til litt ved å bøye bena og presse de lett mot magen. Da pleier det å komme mye luft. Ellers var vi hos akupunktør på mandag, og han turte love med 99% sikkerhet at han hadde kurert jr etter bare en behandling! Jeg er skeptisk, (har prøvd det meste uten hell) men han har vært rolig de to siste dagene, så vi gleder oss over det. Kanskje han er "trollmann"? Gutten vår er litt over 3 mnd nå, så da pleier det å gi seg litt uansett har jeg hørt. Lykke til! Stor trøsteklem.
Marius og mamma'n hans Skrevet 29. oktober 2008 #3 Skrevet 29. oktober 2008 Når lillegutt har vondt i magen pleier jeg å gi han litt sukkervann (ca 10 ml) og det er veldig effektivt her ihvertfall. Jeg bruker 0,5 dl vann og 1 ss sukker. Det er en oppskrift som jeg fikk fra HS.
Linn og gullet Skrevet 29. oktober 2008 #4 Skrevet 29. oktober 2008 Du kan jo tenke tilbake på hva du har spist, barn får smerter av forskjellige ting. Jeg måtte holde meg helt unna brus, løk, krydder og kål frem til han var 3mnd, og da var han for det meste fornøyd..
annesmil Skrevet 29. oktober 2008 #5 Skrevet 29. oktober 2008 Min lille presset og peste også de første ukene, og han gråt heller ikke. Men, jeg syntes det var forferdelig å se ha slik, man så tydelig at han hadde vondt : ( V tok han til en ostopat, etter 2 behandlinger på 20minutter var han helt fin : Han har ikke hatt tilbake anfall heller, nå er han 3måneder. Om du kommer fra Oslo området, såsend meg en privat meld så kan jeg sende deg navn + tlf til "vår"ostopat. Hun tar 250,- pr gang. Uansett, LYKKE til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå