Mammamu Skrevet 28. oktober 2008 #1 Del Skrevet 28. oktober 2008 Jeg vil gjerne dele min fødselshistorie slik at andre slipper å oppleve det samme som jeg gjorde. Jeg var i uke 30 og hadde sterke smerter ved ribbeina. Min fastlege sa at det var vanlig da babyen presser på før den senker seg. Etterhvert ble smertene uutholdelige og jeg fikk råd fra legen om å ta paracet annenhver time. Jeg sov i en stol og hadde vanskelig med å puste, men jeg spiste paracet og lå i badekaret ofte for å lindre smertene. Jeg kontaktet legen ofte, men han ba meg bare vente og se. Blodtrykket var "normalt" og jeg hadde ingen protein i urinen. Etter 3 uker med slike smerter var jeg igjen til legen og tryglet ham om å sende meg til sykehuset. Han tok meg alvorlig og sendte meg med en gang - heldigvis... Jeg ble innlagt med en gang med haste keisersnitt pga at jeg hadde svangerskapsforgiftningen HELLP. Jeg hadde hatt den for lenge, og det var fare for mitt liv. Min sønn kom til verden frisk og fin, men jeg ble liggende på intensiven i 24 timer uten å få se ham! Alt gikk bra til slutt bruker jeg å si, selv om kroppen min ikke er helt ok nå etter 6 måneder. Det første symptomet på HELLP svangerkapsforgitning er sterke smerter i øvre del av magen. Som om det brenner bak ribbeina. Man kjenner at det ikke er babyen som sparker men at det er andre smerter. Man trenger ikke å ha høyt blodtrykk eller protein i urinen med en gang, men det kommer etterhvert. Jeg vil bare si, ta slike sterke smerter alvorlig, og be fastlegen ta blodprøve for å sjekke om det kan være HELLP. Les på nettet om det, for det er ikke alle leger som vet hva det er og hvilke symptomer det har. Nå er jeg bare lykkelig at min sønn har en mamma. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138998656-smerter-i-%C3%B8vre-del-av-magen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stiine87 Skrevet 18. november 2008 #2 Del Skrevet 18. november 2008 shit.. jeg har ikke tenkt over det!!! Jeg er gracvd i uke 17 og har hatt en brennende følelse ved 8 ribbein. skl jammen meg kontakte lege i morgen... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138998656-smerter-i-%C3%B8vre-del-av-magen/#findComment-139134417 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå