teuta Skrevet 28. oktober 2008 #1 Skrevet 28. oktober 2008 hei jeg er en ung alenemor på 24 år , har en sønn på snart 4 år , og en liten på vei Jeg har taklet å være aleinemor ganske bra til nå , men sønnen min har begynnt å få ereksjon , jeg vet ikke helt hvorfor i så tidlig alder, jeg vet at barn utforsker seg selv ganske tidlig men han min går litt over streken synst jeg , jeg har snakket med helsesøster om det men hun mente det ikke var så farlig , jeg synst det er litt for mye ,det ser ut som om han prøver å parre seg mot kanten av sofaen , når han gjør dette så spør jeg hvorfor han gjør det , da er svaret det kiler ..hmmm jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med dette , eller hvordan jeg skal gå videre fremm med dette , har spurt venniner om de hadde det samme med sine barn men de sa det ikke var å legge merketil da guttene begynte med det , de plukket litt så var det over til neste fase liksom . er det noen som har gått gjennom det samme så hadde jeg satt stor pris på litt hjelp , har altid synst jeg takler mor og farsrollen fint , men akuratt nå så tenker jeg kansje han skulle hatt faren sin . takk for hjelp på forhånd
Høne Pøne Skrevet 28. oktober 2008 #2 Skrevet 28. oktober 2008 Gratulerer med magen:) Jeg tror ikke du skal bekymre deg - det høres ut som om du har en veldig sunn og frisk 4 åring:) Det er helt vanlig - det viktigste er at du ikke reagerer negativt slik at hans første følelser rundt sin egen seksualitet blir negative eller forbundet med skam. Men det går jo fint at å fortelle ham at det er helt greit å kose sånn, men at det er noe som er fint å gjøre på rommet sitt/i senga si. Lykke til.)
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2008 #3 Skrevet 28. oktober 2008 tidlig er det nok ikke. dette begynte gutten vår med når han var nesten to. vi snakket litt sammen om dette og hva han følte når han gjorde det. eneste jeg sa var at han ikke måtte dra i tissen sin når han var i bade vannet siden det var såpe der og at det da kunne svi og gjøre vondt. hadde en god periode med dette hvor han ofte satt med henda i buksa mens han så på tv. vi sa også at dette var noe han kunne gjøre når han var alene tilstede, på badet eller i sengen sin, men slo ikke hardt ned på han. han er nå 4 og over denne fasen, nå er han veldig åpen da om dette og slikt men han har liksom utforsket nok så jeg har ikke sett han alt for ofte gjøre dette mer. selv gutten min på 3 mnd får jo stå tiss av og til så det er nok noe som er medfødt tror jeg da. se positivt på det og la vær å kommentere for mye. heller spør han litt og informer han litt. kanskje dere får noe positivt uttav dette:) er jo du som er en av de som skal stå for hva han lærer, både av hvordan dere forholder dere til positive erfaringer og negative erfaringer.. hvem andre skal lære ham om dette om det ikke er deg? like greit å ta det når de begynner å få erfaringer i stede for å vente til de plutselig har erfart og lært alene uten noe støtte og trygghet.......
teuta Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 28. oktober 2008 takk til dere ,fint å vite at andre går eller har gått gjennom det samme . når jeg først merket dette her sprute jeg ham hva hangjør på og da han sa det kiler så sa jeg ja men det er bra , og at det gjør det på alle , jeg vite ikke helt hva anet jeg kunne si til ham , å kansje jeg gidde inntrykk til ham at det var normal og greit at han gjor det , men jeg sa jo også at han kansje må gjøre det npr han er på soveromet sitt , for nå gjør han det hele tiden og føler at det er normal liksom . men jeg harjo besøk innibland da skjønner han ikke at han ikke skal gjøre det i nærheten av andre folk selv om jeg prøver å få fokusen han på noe helt anet når han gjør dette , vil liksom ikke gi ham for mye oppmerksomhet rundt dette . Men vet ikke helt hva mer jeg kan si og hvordan jeg skal forklare disse tingene for ham , jeg tenkte at dette kom litt senere i tid og da hadde jeg kansje fått lest litt og vært litt forberedt på det , det kom så uventet . men takk for alt svar
Tyr78 Skrevet 3. november 2008 #5 Skrevet 3. november 2008 http://www.klikk.no/foreldre/foreldrerollen/article338158.ece
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå