Nivea30 Skrevet 28. oktober 2008 #1 Skrevet 28. oktober 2008 Er ikke oppe i full porsjon grøt ennå, men det er ikke langt unna. Hva er det lurt å begynne med nå da? Frukt? Middagsglass? Når på døgnet i forhold til kveldsgrøten? Regner med at man bør innføre én og én ting om gangen...
Saaski Skrevet 28. oktober 2008 #2 Skrevet 28. oktober 2008 Vi starter med gullrøter denne helgen (Jeg lager maten selv), og når vi har ingen problemer, får han gullrøter med poteter og etter flere dager også kjøtt.Det tar tid, en og en ting om gangen.Og neste Månad starter vi med grøt osv... Kanskje Du skal leser lit om det i bøker og finner en måte som passer for deg og barnet ditt? Det hjelpet meg veldig mye og jeg har funnet flere gode Informasjoner og har pratet om det med helsesøster.
lucky meee:) Skrevet 29. oktober 2008 #3 Skrevet 29. oktober 2008 kan vært lurt å innføre dette "nye" litt tidlig på dagen,,, sånn i tilfelle reaksjon, så slipper en sene kvelder/netter med hyyyyyling:)
amalie 10.08.07 og thea 12.10. Skrevet 29. oktober 2008 #4 Skrevet 29. oktober 2008 hei! Det er ikke noe fasit svar på dette. slik ble maten introdusert sist. begynte med tynn grøt fra 4 mnd alderen, i begynnelsen prøvet på formiddagen, slik at man slapp en reaksjon om natten. Dette gikk helt fint, men ble litt hard i magen. Kjøpte da sviske på glass til "dessert" en tesje/to etter måltidet. Ble fort lagt i selve maisgrøten, og da gikk maten ned på høykant og ikke problemer med avføring. da ble dette fast måltid om kvelden + pupp. Så grøt om morgene + pupp og smaksprøver når vi laget middag, skiver etc. En skalk og sutte på, litt knast potet etc. innførte max en ny ting i uken, så at magen klarte seg bra. Noen ting ble tatt vekk igjen og tilført seinere i kosten. Men dette ser du lett selv. Fikk en jente som er veldig glad i mat og spiser alt vi spiser er 14 mnd nå. Tror det er viktig å la dem få smake og utforske selv i eget tempo, vi har en som hele tiden vil smake det vi spiser og har fått lov til det. når vi har sterk mat som taco etc lager jeg et pitabrød til henne med kjøttdeig uten krydder salat etc i halve pitabrød til henne. Da sitter hun å koser seg. I tillegg er pizza veldig populært, skorpe med litt ost/fyll på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå