Gå til innhold

Det er jo helt umulig å få gutten min til å like noe annet enn mm (6 mnd)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har prøvd med forskjellige typer grøt, fruktpurè, grønnsaksblandinger, hjemmelaget grøt, kokt eple osv. Han bare brekker seg og kaster opp! :o(

Det eneste han faktisk liker er å sutte på pære.

Hvordan skal jeg få i han annen mat enn mm? Han spiser 3-4 ganger på natta enda òg, så han trenger jo tydeligvis mer mat..

Begynner å bli en smule fortvila her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jenta mi begynte å spise når hun slutta å få mat om natten..hun har rett og slett ikke vært sulten nok (levd godt på nattmelka..) 7 mnd nå og har lyst på mee fast føde (dog ikke grøt da men:))

du kan jo prøve å gi han litt mindre på natta selvom du ikke slutter helt..

Skrevet

Ja jeg har lurt på om det kan være derfor.

Jeg får prøve å gi han litt mindre på natta da. Det er nok mest min egen latskap som gjør at han spiser så ofte. For når han våkner er det så lettvint å bare gi han pupp, og sove videre. Enn å måtte stå opp og gå med han til han sovner igjen! =P

Men hva gir du hvis du ikke gir grøt?

Skrevet

Jeg hadde samme problemet :-D huff... Jeg prøvde å venne ham til smaken av babygrøt fra han var litt over 5 mnd, han syntes først at det var skikkelig pyton! Han brakk seg, spyttet det ut og sendte meg et blikk som sa alt "mamma du mener vel ikke å dytte det ekle greiene i munnen min??!"... Vi måtte filme noen av forsøkene for det var litt komisk, stakar poden :-)

For noen uker siden (han er nesten 7mnd nå) tenkte jeg at han skulle få se på barnetv, det likte han faktisk kjempegodt :-) Så da prøvde jeg å lure litt av grøten i ham mens han koste seg. Og det gikk kjempebra! Dette er sikkert ikke etter boka, men nå spiser han grøt og liker det :-) Jeg har også prøvd grønnsaker og banan men det var han ikke helt klar for. Vanlig grøt, nattagrøt og grøt med frukt går ned med glede :-)

Skrevet

tror det er viktig å la babyen ta det i sitt eget tempo. Ikke stappe inn. En liten smaksprøve av hvert.

Her "løsnet" det ved 7 mnd alder, men vi er fremdeles kun oppe i noen få skjeer et par ganger om dagen.

Det er frukt som er populært. Vi begynte med banan.

La babyen få en gulerotbit eller en brødskalk å gnage på når dere spiser

Velling har hun fått på flaske en stund. Gir det om kvelden.

Lykke til!

Skrevet

Vi har òg prøvd fra ca 5 mnd. Han har likt det se, smatta i seg, men nå bare brekker han seg.

Han likte ikke banan da vi prøvde det, men kan jo prøve igjen. Som sagt, pære elsker han, men han får jo ikke noe særlig i seg, bare smatter på den liksom.

Han klarer ikke drikke av verken flaske eller tutekopp, så no velling er umulig. (Han har kort tungebånd, tror det er derfor han ikke får det til).

Når kan jeg begynne med brød da? Han har veldig lyst på brødskiva mi når jeg spiser, og får smake litt på den, men syns det er litt skummelt jeg! =P Tenk om han setter i halsen.

Han har fått to tenner hvis det har noe å si..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...