Gå til innhold

2 uker gammel baby er våken og gråter 6-7 timer i strekk.Kolikk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han gråter fra ca kl 15 til kl 22 hver kveld.Sover 5 minutter innimellom emn våkner igjen med en gang.Kan det være kolikk?.Har vanskelig med å bæsje.Han presser mye men det kommer ikke.Han får mme.Noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta en tur til kiropraktor, så vil nok det hjelpe ganske mye.. Slet med det samme og her hjalp kiropraktor. Han bæsjet og roet skrikingen sin veldig etterpå!! Vi sluttet da med malt og alt annet vi brukte, fordi kiropraktoren sa vi skulle prøve det, og jeg har ikke rørt dette etter denne timen... Min gutt er kjempe fin nå....

Skrevet

uff, ja kolikk sier jeg bare..

hvis ikke kiropraktor hjelper prøv akupunktur...

det er en grusom tid, men det går over. selv trodde jeg aldri det skulle ta slutt... men joda det gjorde det! og har fått en veldig blid gutt etter denne perioden!

Skrevet

Datteren min hadde kolikk til hun var ca.3 1/2 mnd. Hun gråt mange timer sammenhengende på kvelden, utrøstelig gråt.Hun presset mye også. Vi prøvde osteopati da vi fikk høre at det fungerte, men det stemte ikke for vår del. Kolikken gikk gradvis over av seg selv, uten at det kunne ha sammenheng med det. Tror det er veldig individuelt og du bør kanskje prøve kiropraktor. Alt er verdt å prøve.Det kan jo også hende det har sammenheng med mme du bruker?

Skrevet

Hvor mange behandlinger hadde du?.Hva kostet det?

Nå har han endelig sovnet.Håper han sover ei stund nå da.Bruker å våkne etter noen minutter.Han må være stuptrøtt som har vært våken siden kl 15.

Skrevet

Det første jeg ville sjekket er om det kan være av sult. Gir du flaske er det jo sikkert greit, men om du ammer ville jeg sjekket om barnet legger ok på seg. Ellers fikk vi ingen hjelp av å gå til kiropraktor med gutten vår og jeg angrer faktisk litt på alle rundene vi hadde der. Bortkastede penger for vår del, men jeg vet at mange andre har fått hjelp. Det som imdilertid hjalp for oss var å ta tempen når vi mente at han hadde problemer med avføringen. Sukkervann hjalp mot akutte smerter. I tillegg var det god hjelp i å gi fennikkelte, det virket preventivt mot luft. (de bruker dette på neontalavdelingene på sykehuset) Håper noe kan hjelpe dere, for det er virkelig grusomt når det står på...

Skrevet

Ser nå at du gir MME, snakk om å være fjern:)

Da er han ikke sulten i allefall. Prøv med fennikkelte i flasken du, har vært vidunderkur her og for flere jeg kjenner.

Skrevet

Kan være kolikk ja... men gå til legen og få det konstatert. De sjekker ører osv slik at det ikke er noe annet. Søk råd hos helsesøster, om ikke annet er det godt å få litt trøst, og ha noen støttespillere. Be om henvisning til fysio slik at du får sjekket at det ikke dreier seg om en låsning i nakken på babyen (kiss/kidd syndrom) Du har sikkert lest en del om hva du skal være forsiktig med av mat osv. så det nevner jeg ikke. Sukkervann 1 ss sukker i 1 dl kokt vann kan forsøkes når det er gråt. Det er bare lindrende for babyen. Ingen løsning på lang sikt dessverre.

Prøv gjerne kiropraktor... de "knekker" ikke på babyen, men masserer på bestemte punkter i ryggen. Akupunktur, osteopati og fysioterapi er andre ting du kan prøve. Ikke gi deg, men be om hjelp. Vet at det er tøft, men det er viktig så du ikke blir gal selv. Kall inn alt av mødre, tanter og venninner som kan rydde i huset, lage middag og bære på mini, slik at du får spist, gått i dusjen osv. Lurer du på noe så må du gjerne sende meg et PM, jeg er snart ferdig (håper jeg) med en 3 mnd kolikkperiode, og VET at det er slitsomt. Blir det for ille så kan du forresten sykmeldes fra permisjonen din og så kan pappa´n overta permisjonen din slik at dere begge er hjemme. Vi gjorde dette i 3 1/2 uke og det tror jeg reddet meg fra galskap. Vil ikke skremme deg, bare si at man ikke må gå for lenge før man tar tak i gråtingen, for det er veldig slitsomt for mor og far, og ikke minst for barnet. Får håpe det ikke er kolikk babyen din har, og at det løser seg snart.

Stoooor trøsteklem!

Skrevet

Vet ikke hvordan det er med kiropraktor, men går du til manuelterapaut er det gratis. Vi hadde behandlinger hos en manuelterapaut mot KISS. Jeg anbefaler at du får det kontrollert, er det låsninger i nakke eller rygg kan det bli mye bedre allerede etter en behandling. Ta en titt på www.kiss-kidd.no, der ser du symptomer på dette, og der står det også en liste med anbefalte manuelterapauter.

Skrevet

Høres veldig ut som kolikk, men lurt å sjekke ut hos lege/på helsestasjonen at det ikke er noe annet galt!

Gode råd som hjalp oss da det stod på som verst: 1) Legge babyen på magen over underarmen din og GÅ. 2) Gå opp og ned trappa - pappaen gjorde det mye her, ble litt slitsomt i lengden for meg. 3) Sitte og humpe på en slik stor ball (mye mer energisparende enn å gå). 4) Å drikke ammete hjalp av og til. 5) Jeg kuttet melkeprodukter i min kost fram til vesla var 4 mndr, og det ble mye bedre! Hun gikk fra utrøstelig til mer trøstbar. 6) Avlastning fra familie hvis dere har det i nærheten!

Ellers - hold ut! Det går alltid over:-)

Skrevet

Høres ut som kolikk... Jenta di og dere må jo bli uslitt, føler med dere..

Frøkna her slet også med magevondt og mye gråt de første mnd, men fikk et godt råd som funket for oss. Jeg kuttet ut melkedrikking, testet det ut flere ganger, drakk jeg melk fikk hun vondt, var også forsiktig med løk, kål, sterk mat osv...

Om du drikker melk, kan du jo prøve uten og se, lykke til.

Mamman til 3.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...