<3tobarnsmor<3 Skrevet 28. oktober 2008 #1 Skrevet 28. oktober 2008 Dere som har babyer som ikke vil ha smokke kan prøve å duppe den forsiktig ned i litt juce!!! Jeg fikk det rådet og prøvde det, tulla tok smokken med en gang. Så det er kanskje vert et forsøk ?
Marsipan❤grisen Skrevet 28. oktober 2008 #2 Skrevet 28. oktober 2008 Hvor gammel er jenta di? Min er 5 mnd og tar ikke smokk. Jeg prøvde å dyppe den i fruktmos, da sugde hun på den til fruktmosen var borte og spyttet den rett ut igjen. Var synd det ikke funket her.
<3tobarnsmor<3 Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. oktober 2008 Jenta mi er 5 uker, blir 6 på fredag:) Det hender jeg må duppe den flere ganger i jucen. Den faller ut noen ganger, å når jeg da skal ha den inn igjen så er vi tilbake der vi var! Men har funnet en enklere måte å stoppe gråten på nå da, slipper å dra fram puppen hele tiden !
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 28. oktober 2008 #4 Skrevet 28. oktober 2008 jeg kan komme med et annet tips, som vi fikk av helsesøster da eldste var baby. Han var stor ved fødsel (4,5 kg), og nektet å ta nyfødt-smokk. Vi fikk tips om å prøve en større smokk, de fra 4 mnd, og den tok han med en gang! Samme med vesla, som var rett over 4 kg da hun ble født, hun gikk rett på de store smokkene.
Marsipan❤grisen Skrevet 28. oktober 2008 #5 Skrevet 28. oktober 2008 Jeg tror jeg har en veldig sær jente, hehe For jeg har en haug smokker i forskjellige størrelser, varianter og former og hun tar ingen av dem. Jeg har kjøpt inn og prøvd alle forskjellige merker jeg har kommet over, ingen faller visst i smak. så fint at dere har funnet løsninger til deres babyer, jeg håper min tar smokk etterhvert også. Jeg gir meg ikke :)
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 28. oktober 2008 #6 Skrevet 28. oktober 2008 Noen tar smokk andre ikke..sånn er det..
<3tobarnsmor<3 Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter #8 Skrevet 29. oktober 2008 Ja det er den smokken snuppa mi tok også
<3tobarnsmor<3 Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter #9 Skrevet 30. oktober 2008 Sambo likte ikke helt at jeg duppet smokken i juce. Siden det er en del syre i juce så var han redd for at det kunne skade barnet på noe vis! Er det muligheter for det da?! Er jo ikke snakk om mengder juce liksom, bare dupper den nedi så hun får en smak på smokken !
Gjest Skrevet 30. oktober 2008 #11 Skrevet 30. oktober 2008 Da ville jeg kanskje valgt en baby-juice... Tror ikke dere skader babyen da! Den som har gitt dere rådet har jo gjort det selv, HELT sikkert uten å skade sitt barn, så det går nok bra:)
trillemamma Skrevet 30. oktober 2008 #12 Skrevet 30. oktober 2008 Jeg ville heller prøvd med sukker. Babyene får jo sukkervann som smertestillende.
Sivert Skrevet 30. oktober 2008 #13 Skrevet 30. oktober 2008 Min lille gutt ville ikke ha smokk, men da han etterhvert begynte å bruke puppen min som smokk, og måltidene tok lengre og lengre tid, måtte jeg finne på no lurt Jobber med syke nyfødte, så har et godt tips til alle dere som sliter med babyer som ikke vil ta smokk. Kok opp vann, og hell 100 ml kokt vann i en flaske (tåteflaske) mål opp 30 gram hvitt (vanlig) sukker og bland sammen med vannet. Dette er holdbart i kjøleskap i flere dager. Gi en liten dæsj med en 1ml sprøyte i munnviken mens barnet har smokken inni munnen. Dette funker som lim ) Og det er sant som du over her skriver, at sukkervann blir brukt som smertelindring. Sukkervann kan forresten også funke mot vondt i magen ) Lykke til!
Nr2iNovember Skrevet 2. november 2008 #14 Skrevet 2. november 2008 Også kan det være lurt om noen andre enn mamma prøver å gi smokk.. Snuppa vår vet iallefall at mamma har bedre saker å tilby, og i begynnelsen ville hun ikke ta smokk når hun var hos meg..
babygullz <3 vilde Skrevet 2. november 2008 #15 Skrevet 2. november 2008 Jeg fikk et tips fra en venninne å dyppe smokken i biovit! det funka visst ganske så bra! har ikke prøvd selv enda. for snuppa tar smokken greit, om vi bare er litt tolmodige=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå