Bubba75 Skrevet 28. oktober 2008 #1 Skrevet 28. oktober 2008 Har ei jente på 4,5 som i et par mnd nå har sovet hele natten (eller hun har fått mat sovende kl 22.30, men har utenom det sovet fra kl 20 til 07 ca). Vet vi har vært skikkelig heldige, men nå er det over tydeligvis. Plutselig har hun begynt å våkne i tre-tida, og da holder hun det gående til og fra til vi står opp ca kl 7. Hun sover litt mer på dagen, og jeg merker jo at hun er mer sliten. Tror ikke det har noe å gjøre med at hun er sulten hvertfall, for hun virker tilfreds når det er slutt med mat til måltidene (har begynt med grøt og). Jeg er i ferd med å møte veggen, for jeg sover nesten ikke etter klokka tre. Oppi det hele har jeg og storesøster vært syke. Noen råd for å få tilbake natteroen?
Marsipan❤grisen Skrevet 28. oktober 2008 #2 Skrevet 28. oktober 2008 Kanskje det bare er en fase. Mange babyer har jo forskjellige faser de er gjennom. Min jente har alltid sovet bra om nettene siden hun ble født. Hun har i perioder sovet i 9 timer før hun har våknet og ville ha mat, men nå i noen uker fra hun var 4 mnd til nå som hun er litt over 5 mnd, våkner hun kjempe ofte om natten for å spise. Vi har ikke begynt med grøt, så jeg fullammer. Hun våkner opp og får mat og sovner igjen, så det er ikke sånn at vi flyr oppe om nettene. Jeg har desverre ikke noen gode råd til deg, men håper for din skyld at dette bare er for en periode og at det går over igjen. Det må jo være slitsomt med så lite søvn. Ammer du henne? Har du prøvd å gi henne mat når hun våkner kl 3?
Bubba75 Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. oktober 2008 Hun får bare mme, og jeg har ikke så veldig lyst til å begynne med mat på natten igjen, men blir jeg desperat nok så gjør jeg vel det og
1gutt&1jente Skrevet 28. oktober 2008 #4 Skrevet 28. oktober 2008 Hei Skjønner du blir sliten av det!! Man trenger søvn! Men hvis du tror at det ikke er sult så må det være noe annet som plager henne.. Sikler hun mye?? Kanskje det er tenner på gang??? gutten min på 4mnd har vært litt "umulig" på nettene en ukes tid nå, og i dag hadde det kommet fram 2 tenner..!! kanskje ikke så mye til hjelp dette her.. men lykke til da..
2hærligegutter Skrevet 28. oktober 2008 #5 Skrevet 28. oktober 2008 Sover hun på eget rom, eller deres, Mange begynner å våkne av romstrering i rommet i denne alderen. Vi måtte flytte minsten på eget rom i denne alderen, fordi han våknet alltid når vi gikk å la oss, og våknet endel av røring i senga. Hvis du gir 1 måltid med fast føde pr dag kan det hjelpe å øke til 2. I enkelte perioder så kan de bli urolige i søvnene pga utvikling, at de rett og slett lærer så mye at kroppen blir urolig.
Bubba75 Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 28. oktober 2008 Ja hun sover på vårt rom enda. Det er en del ting som må gjøres på det rommet hun skal ha, før hun kan sove der. Husker at eldstejenta sov bedre igjen etter at hun fikk eget rom. Går jo an å prøve med to grøtmåltider ja. Hun har jo spist grøt en god stund nå. Tenner har jeg faktisk ikke tenkt på en gang. Storesøster fikk sine unormalt sent, så jeg har liksom tenkt at det blir likedan nå. Det er jo ikke sikkert. Vet at det går over dette og, men når folk kommer bort og sier at jeg må sette pris på denne tida for den er så kort, så får jeg lyst til å frese tilbake. Ja det er koselig nå, men kosen blir ikke borte, men det er da ikke så slitsomt etterhvert. (Og nå har liksågodt svigermor tilbudt seg å komme å bo noen dager for å hjelpe til litt, men det er jo alltid mer slitsomt å ha besøk. Kan liksom ikke benytte enhver anledning til søvn da, og la alt husarbeid vente)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå