Gå til innhold

Gikk når han var 12 mnd, har begynt og gå litt på tærne igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gikk når han var 12 mnd, har begynt og gå litt på tærne igjen?

Er ikke det litt merkelig, eller er det normalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme her i huset. Plutselig har han begynt å gå på tærne, han begynte å gå når han var 11mnd, nå er han 16.

Skrevet

hehe min lille og gjikk når han var 11 mnd , nå er han 15 og går på tærene når han tøyser seg:) hehe Kanskje din og bare tøyser:)

Skrevet

Går på tærna???

Dette er da vel ikke vanlig? Ingen av mine barn har gjordt det. Hverken før eller etter at de begynte å gå selv.

Vet at dette kan være et problem for spesielt barn som har brukt gåstol, og føttene kan bli ødelagt av det.

Skrevet

Tror dette er veldig individuelt jeg. Er ikke bekymra for min iallefall.

Men hvis du er bekymret så kan du jo høre med helsesøster:)

Skrevet

Jeg har en tågåer i huset. Hun har alltid gått på tærne, en liten ballerina. Hun er 22 mnd nå. I følge helsesøster er det ikke forventet at barnet skal gå ordenlig med hælen først i gulvet før de er 2 år.

Dersom jenta mi ikke har sluttet å gå på tærne på 2 års kontrollen skulle vi få en fysioterapaut til å se på henne.

Kan legge til at hun har begynt å gå mer ordentlig nå. Går mest på tærne når hun går sakte. Når hun går fort går hun ordentlig.

Skrevet

Det at hun går ordentlig når hun går fort, er et godt tegn. Dersom de fortsetter å gå på tå, er det lurt å sjekke hos lege/ fysioterapeut. Som regel er det ikke noe galt, men bare det at hælsenene vil bli korte kan være en grunn til å følge med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...