Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2008 #1 Skrevet 28. oktober 2008 Gikk når han var 12 mnd, har begynt og gå litt på tærne igjen? Er ikke det litt merkelig, eller er det normalt?
i kvitt og svart for alltid <3 Skrevet 29. oktober 2008 #2 Skrevet 29. oktober 2008 Samme her i huset. Plutselig har han begynt å gå på tærne, han begynte å gå når han var 11mnd, nå er han 16.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2008 #3 Skrevet 29. oktober 2008 hehe min lille og gjikk når han var 11 mnd , nå er han 15 og går på tærene når han tøyser seg:) hehe Kanskje din og bare tøyser:)
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2008 #4 Skrevet 29. oktober 2008 Går på tærna??? Dette er da vel ikke vanlig? Ingen av mine barn har gjordt det. Hverken før eller etter at de begynte å gå selv. Vet at dette kan være et problem for spesielt barn som har brukt gåstol, og føttene kan bli ødelagt av det.
i kvitt og svart for alltid <3 Skrevet 30. oktober 2008 #5 Skrevet 30. oktober 2008 Tror dette er veldig individuelt jeg. Er ikke bekymra for min iallefall. Men hvis du er bekymret så kan du jo høre med helsesøster:)
TM2006 Skrevet 30. oktober 2008 #6 Skrevet 30. oktober 2008 Jeg har en tågåer i huset. Hun har alltid gått på tærne, en liten ballerina. Hun er 22 mnd nå. I følge helsesøster er det ikke forventet at barnet skal gå ordenlig med hælen først i gulvet før de er 2 år. Dersom jenta mi ikke har sluttet å gå på tærne på 2 års kontrollen skulle vi få en fysioterapaut til å se på henne. Kan legge til at hun har begynt å gå mer ordentlig nå. Går mest på tærne når hun går sakte. Når hun går fort går hun ordentlig.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #7 Skrevet 30. oktober 2008 Det at hun går ordentlig når hun går fort, er et godt tegn. Dersom de fortsetter å gå på tå, er det lurt å sjekke hos lege/ fysioterapeut. Som regel er det ikke noe galt, men bare det at hælsenene vil bli korte kan være en grunn til å følge med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå