Gjest Skrevet 28. oktober 2008 #1 Skrevet 28. oktober 2008 Vi har ikke sko butikk her vi bor så ekspertiseråd er det vanskelig å få. Startet med å kjøpe sorelsko i str 23. De har vi innsett er for trange for vår 2 årige datter. Så nå var jeg å kjøpte nye sko i samme merke (Sorel) men en annen type støvel i str 25, og de er fortsatt for små. Så nå vurderer jeg faktisk å gå opp til str 27 på min toåring! Vil ha plass til ullsokker inne i skoene. Synes at de er så smale... Erfaringer? Spes når de er så små og brei over foten?
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 28. oktober 2008 #3 Skrevet 28. oktober 2008 hm. da har iallefall min datter max små føtter for hun er 4.5 år og bruker str. 27!!! Det skal ikke tjukk ullsokk i sorelskoene. Det skal en helt vanlig tynn ullsokk og ikke noe utenpå.
MammanTilCasper&Hedda Skrevet 28. oktober 2008 #4 Skrevet 28. oktober 2008 Enig med (S)Tinkerbelle<3! Snuppa her er 4 år, og har 2 forskjellige par Sorel, et på 26 og et på 27....begge passer, ingen som er antydning til å være trange. Men som sagt over her, så skal det jo ikke være ullsokker inne i Sorelskoene, da er liksom vitsen borte med de type sko da.... Har selv Sorelsko i type beige skinn med gummisåle, har de i eksake samme str som alle andre sko, så min erfaring er at de er akkurat like som alle andre:-)
Gjest Skrevet 28. oktober 2008 #5 Skrevet 28. oktober 2008 Det spørs jo helt hvor du bor det. Når vi bor nesten helt på nordpolen med effektive 50-70 minus i vind så vil jeg ha ullsokker inne i skoene ja. Vi er ute i slikt vær, om enn ikke så lenge. Dessuten vet man jo aldri hvor man kan bli sittende værfast og da er det ok med skikkelig med klær på) Derfor vil vi ha ullsokker inne i skoene. Hun er også mye kald på føttene. Men anyways, str 25 hadde ca 1 sm å gå på i lengde uten ullsokker å da blir de for små.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 28. oktober 2008 #6 Skrevet 28. oktober 2008 vel, da får du putte ullsokk inni skoen da og ødelegge effekten av skoen! trall. tro om det hjelper. hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå