Gå til innhold

Noen med erfaring fra IVF-behandling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mest sannsynlig skal jeg inn til behandling før jul, da har vi stått på venteliste i 6 måneder. Følelsesmessig føler meg meg nå svakere enn på lenge, det føles ut som om jeg ikke har troa med meg.

Ønsket om barn er kjempehøyt og jeg føler at informasjonen fra sykehuset er alt for dårlig!

Er det noen her som har vært igjennom denne behanlingen? Og hva ble resultatet?

(hører gjerne om alt, enten det er positivt eller negativt...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er maaaaange, mange av oss her som driver med IVF. Du finner mange historier ved å lese trådene her.

Jeg hadde fire negative forsøk først. Ved det femte forsøket ble jeg gravid, er 5 uker imorgen.

Når det gjelder informasjon, så gjelder de samme prinsippene som for så mye annet, du må stå på for deg selv, skaffe deg informasjon, lese på nettet, bruke litt tid her eller på andre forum, stille spørsmål og kreve svar - også fra sykehuset. Du vil bli overrasket over hvor fint det går :-)

Lykke til!

Skrevet

Har du stått på venteliste SÅ lenge?? Trodde ikke ventelistene var så lange nå jeg!!

Jeg fikk min søknad/henvisning godkjent 10. oktober. Men har fremdeles ikke fått noe mer info fra sykehuset. De sa på telefon når jeg ringte og maste at vi ville få første samtale i begynnelsen av november, men har enda ikke hørt noe.

Hvor er det du står på venteliste? Har du fått noe info i det hele tatt?

Skrevet

Jeg meldte bekymring til fastlegen første gang for 1,5 år siden, da fikk jeg beskjed om å sitte litt på gjerde å vente...

Tok kontakt igjen i juni og ble da henvist til Ullevål. Var da inne på kontroll time, hvor man tok div prøver, og hvor legen fortalte litt om hva dette innebærer. Når mannen min hadde levert inn prøver ble vi henvist til en annen seksjon enn den jeg hadde vært på, da de fant ut at det i tillegg til trøbling hos meg, var redusert kvalitet hos han.

Der tok jeg blodprøver med jevne mellomrom for sammenlikningsgrunnlag (hormoner) og han avleverte nok en prøve (3 mnd etter første levering).

Deretter fikk vi en samtaletime hvor lege/sykepleier fortalte om hva som kom til å skje (egguthenting etc), men ikke noe mer utover det. Når jeg ringer sykehuset får jeg beskjed om å vente til jeg hører noe, men jeg er litt utålmodig på en måte. Vil jo gjerne vite når jeg skal inn... Vet at det gjenstår kromosom prøver og hiv prøver før man kan hente ut noe som helst!

Kan hende at det føles som en evighet siden ønsket er så sterkt, men syns 3 år er ganske lenge i grunn....

Hvor står d på liste? Og hvor lenge har du prøvd?

Skrevet

Ikke sikkert at dere trenger kromosomprøver, det er langt fra alle steder man gjør det. Vi har hatt ICSI ved Ullevål, og trengte ikke kromosomprøver, det gjorde vi heller ikke på Aleris. HIV-testene kan dere fint ta hos fastlegen, de skal være mindre enn et år gamle, så de kan dere bare sette igang med og få på plass (vi gjorde det da vi byttet klinikk).

Ja, 6 måneder høres lenge ut nå. Da vi stod på venteliste hos Ullevål fikk vi beskjed om 9-11 mnd ventetid, men det er to år siden nå, og vi kom inn etter 8 mnd. Har dere fått beskjed om når dere har ansiennitet fra? Vi fikk et brev om dette..men dere har hatt en annen prosess enn oss, dere har jo hatt informasjonssamtale allerede.

Ullevål skal i alle fall kunne fortelle dere hva slags ansiennitet dere har og hvor lang ventetiden er nå! Bare ring dem igjen!

Skrevet

Skal ringe i dag og høre med dem jeg! Fikk innrykk av at alt skulle bli gjort på Ullevål, men det er litt vanskelig å sitte på gjerdet å vente på og skulle høre noe.

Vi har vel ikke noe skriftlig på hvor lang ansinitet vi har, det står kun i et brev at første konsultasjonsdato hos Ullevål var i juni, og muntlig beskjed om 6 måneders ventetid. Har også ei venninne som sliter med det samme, men prosedyren der er helt ulik fra min. De bruker forøvrig Rikshospitalet og har blitt stimulert med hormonkurer fra dag én, det er noe jeg ikke har blitt satt på. (men mulig at det er fordi mannen min har redusert kvalitet i tillegg til at de lurte på om det var blokkeringer i eggstokkene hos meg).

Ringer de med en gang! Tusen takk for tips=)

Skrevet

Der kan man se.... en telefonsamtale kan klare opp i mye!

Det viser seg at vi ikke skal til IVF-behandling, men ICSI. Sykepleieren jeg snakket med var superkoselig og forklarte alt i nøye detalj.

Kromosomprøver og hiv/hepatitt prøver er tatt (og det jeg trodde var en vanlig hormonprøve), og vi er snart klare til behandling. Hun sa at innen en 4 ukers periode så ble vi kalt inn. Hele prosessen kunne ta opptil 8 uker.

Men det er 8 uker det er verdt å vente på!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...