lizaloo Skrevet 28. oktober 2008 #1 Skrevet 28. oktober 2008 Hei. oppdaget denne siden nå og håper noen kan hjelpe. Har ei datter på 2.5 mnd som nå får kun mme. Ammet til hun var 5-6 uker. Begynte først med nan, men etter 14 dager med diare byttet vi til hipp og dette gikk greit i noen uker. Men har hatt kolikk, men det er blitt bedre. Foriige uke hadde hun tydelig magevondt gråt før hun gulpet masse og ut over dagen og neste dag og natt kom alt opp igjen. Vi byttet til nutramigen og det gikk over. Men hun spiste dårlig på nutramigen og vi tenkte at det kanskje var omgangsyken, så vi gikk tilbake til hippen igjen, men etter 3-4 dager oppstår de samme symptomene igjen og jeg gir henne nutramigen igjen og hun virker bedre i dag. Så det jeg lurer på er om dette er melkeallergi, for da burde hun vel reagert fra dag1? +når jeg ammet? Kan det være melkeintoleranse? Har forstått det slik at det da er melkesukkeret hun reagerer på? Men er nutramigen uten melkesukker da? Og hva med nan ha1 kan jeg evt prøve det istedet? Nutramigen er så dyrt og hun spiser så lite av den at hun vil ha mat hver annen time.... Noen som vet?
Gjest Skrevet 10. november 2008 #2 Skrevet 10. november 2008 hei. jeg har en med melkeintoleranse, det kommer ikke nødvendigvis reaksjon med en gang. kan ta noen dager opptil en uke faktisk. nutramigen er helt uten melk, det er kjemisk framtstilt og veldig mange babyer syns det smaker vondt. vi bruker prosobee som er basert på soya, og også helt uten, melk. prosobee er ca halve prisen av nutramigen. når det gjelder nanh1 så er melkesukkeret mer nedbrutt enn i vanlig nan. hvis du mistenker allergi/intoleranse så ville jeg ikke brukt nanh1. sørg for at helsesøster eller lege henviser deg til barnelege, for de er de eneste som kan skrive ut resept på melk. og spar på alt av kvitteringer, du får nemlig igjen hvis du får resept. lykke til!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå