Gå til innhold

Er det normalt? Kjenner ks-arret godt nå som livmora vokser igjen!

Anbefalte innlegg

Er nå i uke 17 og det er 14mnd siden jeg hadde ks. Jeg kjenner godt arret på toppen av livmora mi. Det er hardt og kantete, ikke avrundet som sist. Er det normalt?

Fikk beskjed om at såret grodde fint, og har ikke hatt noen komplikasjoner annet enn strekksmerter de første 6mnd. Kjenner nå at det strekker seg i såret innimellom og leser at andre her inne ikke merker noe til såret når de er gravide på nytt..... Meg som er unormal eller andre som er heldige?

Fortsetter under...

antagelig er det bare arrvevet du kjenner som strekker seg... eller sså har vi slike bånd på hver side av livmora, på samme måte som menn har ved penis e.l. og de kan strekke seg og gjøre skikkelig vondt, da spesielt på det området arret som regel blir tatt, og på høyre side

hei.. jeg hadde ks for fire år siden å da jeg ble gravid 2,5 år etter fikk jeg slike strekkksmerter i arrvevet. da var jeg ca 16 uker på vei når jeg begynnte å merke de.

er nå gravid på nytt å har det akkurat likt som sist. det strekker å gjør vondt, klarer ikke gå tur for det verker sånn.

tror det er normalt.. lykke til videre.

Takk for svar jenter!

Regner med at det er ufarlig da, får så mange rare tanker oppi hodet!

Strekksmerter pga livmor-festene har jeg hatt lenge, de kommer innimellom ved brå bevegelser. Nå både kan jeg kjenne arret der inne og har ubehag uavhengig om jeg rører på meg eller ikke

Høres ut som ut som noe av det samme som jeg har. Sammenvoksninger etter ks. Da strekker det og river litt i hele magen.

På meg så kommer og går smertene, Men kan ikke stå og gå særlig lenge. Har hvert sykemeldt for dette siden uke ti.

Ikke noe å gjøre med det. men ikke fare for lille. Det er det jeg har fått beskjed om.

Om det er slik som du og de andre her beskriver, så tror jeg ikke du trenger å bekymre deg no som helst. Ja det kan være skikkelig ubehagelig, og smerte, men tro meg, hadde det vært noe galt ville du virkelig ha skjønt det. Jeg har erfaring med begge deler, har kjent det strekker seg og gjør skikkelig vondt både når jeg er i ro og ikke, men har også erfart nesten ruptur... Og de smertene er ubeskrivelige...

Så ta det med ro

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...