Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2008 #1 Skrevet 28. oktober 2008 Jeg sliter med det ene brystet, selve brystknoppen er ok, men det brune området rundt er rødt, og litt håvent. Og det gjør veldig vondt når barnet suger, spesielt de første takene. Brystet er ømt hele tiden.Her tenkt på om det kan være sopp, men smertene blir ikke verre mot slutten, det er starten som er verst. barnet er nå 2 uker.
Snøfnugg75 Skrevet 29. oktober 2008 #2 Skrevet 29. oktober 2008 Kanskje du har tilstoppa melkegangar? Det verkar slik. Ring helsestasjonen eller ammehjelpa. Prøv å gå i dusjen, set varmt vatn på puppen, og prøv å melk ut/tom brystet. Bruk ammeinnlegg i ull (fås på apotek) samt ullunderskjorte. Sjekk at barnet har rett sugestilling- skal gape godt og suge "bak til øyrene". Amminga kan vere litt trøblete i starten- ikkje gi opp!!!
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2008 #3 Skrevet 29. oktober 2008 Jeg hadde akkurat det samme problemet da småen var 1 1/2uker. Brystene mine va itillegg gigantiske.... Jeg tok fram brystpumpen og pumpet meg helt tom - etter det ordnet alt seg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå