Gå til innhold

Puppenekt ved 7,5 mnd - ok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min var fullammet første 6 mnd og spiser nå 3 fulle måltider med fast føde + 1 nattamming. Vokser fint og har aldri vært forstoppet. Har fått flaske max 4-5 ganger så langt i livet, dels fordi det ikke har vært behov og dels fordi han har vært uinteressert. MEN - de siste dagene har han protestert voldsomt ved amming. Tilbød flaske i formiddag og fikk "dyttet" i ham 70 ml. Mer ville han i allefall ikke ha. Jeg er dessverre ikke supermotivert for pumping, men ønsker jo å amme noen måneder til. Noen som har synspunkter eller erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette høres kjent ut:-) Jeg opplevde akkurat et samme med mitt første barn, som nå er ni år.

Hun var da ca 7 mnd, og ville absolutt IKKE ha pupp mer. Jeg strevde for å få henne til å suge ett par uker, men det var mer slit enn det var verdt. Jeg la frem dette for helsesøster, og fikk selvfølgelig til svar at jeg burde prøve mer... Jeg gjorde det, men ble bare mer og mer sliten, og trivselen med babyen var omtrent forsvunnet tilslutt.

Da bestemte jeg meg for at nok var nok! Og det har jeg ikke angret ett sekund på i ettertid:-) Vi (jeg og babyen) fikk tilbake kosen med måltider, og jeg som mor hadde nok overskudd til å virkelig gi av meg selv:-)

Vi er hjemme ett år med barnet, bruk de siste månedernes energi på andre ting enn strev! Gutten din har fått masse god morsmelk, og en flott start på livet, du har vært kjempeflink:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...