Gå til innhold

Mitt tips mot strekkmerker.


Veronika79

Anbefalte innlegg

Når du skrur av dusjen smør mage, hofter, lår (særlig innsida av låra) og bryster inn med babyolje. Klapp forsiktig tørt områdene du har smurt med olje og kle deg. Det gjør huden din mjuk og smidig.

Jeg gjorde dette hele 1. svangerskapet mitt og har ingen strekkmerker på magen. Men jeg glemte å smørre hofter, lår og bryster så der har jeg strekkmerker (mange på innsida av låra). Nå er jeg gravid med nr 2 og er i full gang med daglig smøring av babyolje igjen, denne gangen tar jeg de stedene jeg glemte sist i håp om å ikke få flere.

Håper det hjelper for dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest MiniMagenMin

takk for godt tips!:D

 

kanskje andre har flere?:)

jeg smører magen med a-creme, men har helt glemt lår og andre plasser strekkmerkene popper frem..takk for oppvekkeren;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei, jeg for min del har smurt og massert daglig med spenol. Jeg har gjort det i mine tre forrige svangerskap og ikke ett eneste strekkmerke....

 

nå i mitt fjerde svangerskap har jeg tatt frem spenolen igjen...i håp om å slippe strekkmerker denne gangen også!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg smurte meg med babyolje akkurat sånn som HI gjorde i forrige sv.skap..

 

fikk strekkmerker så og si overalt! så tror nok ikke det har noe å si! spørs på hudtype og gener og hvor elastisk huden din er! men er jo deilig å smøre seg uansett, men hjalp hvertfall ikke på meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra pasienthåndboka:

 

"Strekkmerker (striae) er skader som oppstår i kroppens underhud. De opptrer i starten som rosa til blåfiolette striper eller bånd på magen, setepartiet, brystene, lårene eller armene. Stripene innebærer overstrekking av elastiske fibre i huden. Disse fibrene gjenvinner ikke sin elastisitet, noe som gjør at det i de aller fleste tilfeller dreier seg om varige endringer i huden."

 

 

"Tallrike kremer, balsamer og oljer - vitamin E-krem, kakaosmør, aloe vera lotion, olivenolje - brukes av mange til å forebygge strekkmerker. Dog finnes det ikke forskning som beviser at disse tiltakene er effektive"

 

Strekkmerker kommer altså innenfra og det har ingen hensikt å smøre seg med alt mulig rart. Bruk pengene på noe annet jenter. Og husk at det som skjer med kroppen vår er en vakker ting og at strekkmerker ikke er så farlig... Vær fornøyd med den kroppen du har :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett så er jo verken spenol eller baby olje så veldig kostbart, og det kan jo ikke skade, så jeg tar i mot tipsene med takk:)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Et annet godt tips er å behandle kroppen innenfra ved å ta tilskudd av kisel, eller høyaktiv spisekisel.

http://www.dinside.no/php/art.php?id=348029

 

Dette er en naturlig gele som blandes og drikkes med vann. Dette virker effektivt på bindestoffet/vevet i huden. Jeg merket raskt en mer glatt og jevn hud, som var mindre tørr!!!! søk på dette på nettet så ser du at det hjelper mot cellulitter! i tilegg tar jeg daglig omega-3 som er bra for huden.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...