Gå til innhold

er det noen flekkfjerningsmåter for klær som faktisk funker??

Anbefalte innlegg

Skrevet

syns det begynner å bli flere gensere med flekker enn uten flekker i skapet til snuppa nå :( noen er nesten ikke synlige men mer sjoldete og andre er skikkelig synlige, røde flekker på hvit genser....

har prøvd å vsake med vanish. Har prøvd med oppvaskmaskinpulver sammen med vaskepulver (mamma anbefalte det på fotballklær for grønske en gang)

ingenting hjelper. Jeg tar zalo på flekkene og får bort de som er fett men de med farge sitter :( kan man få det bort om man bleker i klorin? Har jo lite å tape på at geneseren går i stykker egentlig for et par av de er helt hvite pengensere og er blitt helt ødelagt av flekker. Og det etter bare engangsbruk :( men sånn er det jo med småbarn!!

får dere av flekker?!

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg får av det allermeste v ed å bløtlegge tøyet i sterk Vanishvann i 10 - 15 min før det går i maskinen. dette må dog gjøres før flekkene imprigneres inn via vanlig vask - altså når flekken er uvasket

Skrevet

Domestos, sånn grønn dassvask, pleier å gjøre susen her :-)

Bløtlegger en stund, kanskje et kvarter, for jeg hiver det i vaskemaskinen med domestosen på.

Skrevet

Jepp får av flekker, men er nøye med å ta de med en gang. Jeg bruker zalo. Tidligere i uka fikk ene sprit tursj på helt ny genser, tenkte at nu va den gådd mn fikk det faktisk bort med zalo. Gnikker den bestandig godt på flekken og lar plagge ligge ei god stund før jeg hiver den i vaske maskin.

Skrevet

Jeg bruker en del klorin.

Det er bare litt vrient med klær med farger. Skal ikke mye over tiden før fargene går og ikke bare flekken.

Min erfaring er hvertfall at det er enkelt med lyse plagg.

Svigermor anbefalte en gang den gamle typen av vindusvask på flekker. En blå tube! Hun prøvde det på noen _gamle_ kaffeflekker på noen hvite duker. Funka som bare det.

Har teste det et par ganger jeg også, men er ikke det helt store vidundermiddelet, dog det tar en del!

Ellers så tar jeg flekkene så fort jeg kan.

Skrevet

BioTex forbehandlings"spray" funker som bare det. Sønnen min hadde veldig rennenede, gul bæsj i en periode, og absolutt alle bodyer, truser og ullklær ble flekkete. Prøvde å gni det inn med Zalo og vaske det fortest mulig men det ble stygge flekker. Så kjøpe jeg billigste forbehandlingssprayen jeg fant i butikken, bare for å se om det gjorde noe forskjell:P Og joda, selv flekker som har vært der i mange uker og gjennom mange vasker allerede ble helt borte. Genialt!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...