Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har 80% fast stilling, men har siden mai jobbet 100% og gjør det nok frem til over jul i alle fall. da begynner magen å bli større, så jeg regner med at de siler meg ut fra ekstraskiftene, selv om jeg ikke ønsker det selv. Permisjonen begynner i april.

Kommer fødselspengene kun til å bli regnet ut fra det jeg har i fastlønn, eller er systemet litt fleksibelt, så de kunne tatt et snitt?

Vet at det egentlig bare er dagpengemottakere som skal få de 6 beste av de siste 10mnd, men..

Fortsetter under...

Du vil nok ikke få de beste 6 av 10, men om lønnen din er variabel så kan det tas et representativt snitt

Hos min forrige arbgiver tok de et snitt på 12 mndr fordi vi har variabel inntekt hos min nye tok de 3 mndr

Synd du ikke får vakter fordi du er gravid....

Jeg har hatt noe variabel inntekt de siste måndene. Har 75 % fast stilling men har stort sett vært i 100 %. Har termin i mars og tenker å trappe ned ekstravaktene over jul iallefall, om ikke tidligere. Jordmoren sa til meg at de regner de 6 av de 10 beste måndene, det samme gjorde en Navansatt men ulike navansatte har ofte ulike svar dessverre .

Er som andre har vært inne på her. Du får nok ikke 6 beste av 10 siste mnd.

Men dersom inntekten har vært variabel regnes det et snitt.

Vanligvis regnes ett snitt utfra 4 siste ukene, men dersom dette ikke gir et riktig bilde av hva du har tjent kan man bruke et tidspunkt som er mer representativt.

Dersom du jobber i kommunen er det lønningskontoret som tar deg av denne utregningen og min erfaring er at de automatisk tar et snitt på 4 uker. Så ville tatt kontakt med de og bedt de bruke et lengte tidsrom. F eks 3 mnd eller 6 mnd.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...