Gå til innhold

Stor, liten eller akkurat passelig baby???

Anbefalte innlegg

var til UL i uke 31, fikk disse målen av lille gutt:

BPD:80

MAD:90

FEMUR:63

hun som tok UL'en sa ingenting om hvordan han lå an, om han var stor, liten eller akkurat passe.

Noen som har peiling på hva disse målene vil si?

For jeg vet ikke.

Håper på svar!!

Fortsetter under...

Doxy, Vil ikke tro jeg er den første som har fått UL sent i svangerskapet, er nok flere enn du tror! så tenkte kanskje det var noen i samme situasjon.

Har sett tidligere at andre har snakket om det samme, så det viser jo at det er andre som har vert igjennom det samme og som vet.

Var vel helst de jeg ønsket å få svar fra. ikke de som ikke vet! heheheheh.

Jeg har vært på vekstestimering i uke 24, 28, 31 og 34.

I uke 31+6 hadde jeg følgende mål:

BPD: 87 (hode mål)

MAD: 89 (mage mål)

Målt til ca 1900 gram

I uke 34+3 (27 okt) hadde jeg følgende mål:

BPD: 92

MAD: 98

Målt til ca 2600 gram

Jeg har fått beskjed om at babyen min ligger på gjennomsnittet og hvis jeg skal gjette så gjør din ca det samme :-)

Annonse

var til ekstra kontroll uke 32+1, og estimert vekt var 2285gram.. følger 82 persentilen (for de som skjønner hva det vil si... ikke gjør jeg det:P)

Tror det er veldig normalt.??? !

deilig å få komme sent til UL, og se at alt er bra. Syns alle skulle fått denne muligheten, ikke bare som en ekstra sjekk. Det er utrolig beroligende å få se at baby har det fint.

Ja, det er jeg helt enig i. Alle burde fått en UL i begynnelsen og en på slutten. Det er jo spennende å få vite hvor stort fosteret er og se at alt er bra :)

82 persentilen har jeg aldri hørt om dessverre, så vet ikke hva det vil si, men det er sikkert normalt, ellers hadde vel jordmor sagt i fra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...