Gå til innhold

Dattera mi slutter ikke å hoste! begynner å bli litt bkymret....

Anbefalte innlegg

Skrevet

dattera mi var forkjølet for 5 uker siden, selve forkjølelsen varte bare i 1 1/2 uke, men hun hoster fremdeles. Hun har tørrhostet i 3-4 uker

Hun hoster ikke noe mye og det hun hoster er som regel på morningen 5-6 tiden, synes hosten hennes er stygg. Legen har lyttet på henne og hørte ikke noe galt...

Det plager henne ikke, plager nok meg mer..... kunne ønske det ga seg snart..

Hun er 7 mnd.

Skrevet

Ingen flere? noen råd?

Skrevet

Er det når hun ligger og sover at hun hoster? Isåfall har det hjulpet oss godt å heve hodeenden på veslas seng - enten legge noen bøker under sengebena eller et par puter under madrassen.

God bedring! Er sikkert ikke noe farlig. Men hvis det ikke gir seg, kan du jo ha i bakhodet at nattlig hoste kan være et tegn på astma - men da vil jeg tro det burde være mer resten av natta også:-) Og legen hørte jo heller ingenting på lungene hennes. Synes du har gjort det du burde gjøre i første omgang, jeg! Så får du heller gå til legen igjen hvis det blir langvarig.

Skrevet

Jenta vår som fyller året om ei veke har hatt slike problem sidan ho vart fødd. Var på barneklinikken pga hosten første gong då ho var 6 veker. I sommar hadde ho den verste hostinga ho har hatt, tørrhoste i to månader i strekk. verst om natta/morgonen.

No har ho fått time til utredning for astma, langvarig tørrhoste kan nemlig vere symptom på det. Viss det fortsetter og fortsetter, kan du eventuelt be fastlegen om å henvise dåke.

Skrevet

Min datter hostet fra ho var ca 3 mnd og det bare forsatte.. Jeg gikk til legen og han lyttet men fant ingenting, da eg kom igjen 3 gangen og ho hostet fremdeles, hadde da hostet mer eller mindre i 3 mnd ca...spesielt etter ho var lagt seg, enten på dagtid eller om kvelden. og ho hostet seg ut av søvn og det plaget henne. Jeg fikk da etter han snakket med barneklinikken astma medisin til ho, gikk vel noen dager og ho blei bedre, hosten forsvant, gikk ned på dosen etter en stund og det gikk og fint. prøvde så å slutte helt, 2 dager etter begynte ho og hoste igjen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...