Gå til innhold

Dagen begynner 4-5 om morgenen!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår er snart 9 måneder, og pleier å sovne mellom 7 og 8 på kvelden. Da sovner han ganske greit. Problemet er at han våkner så tidlig! Frem til rundt 4-5 på natta sover han greit, men etter det er han våken og skriker. Spiser godt om dagen, så burde jo ikke være sulten. Men ser at han spiser godt når han får mat. Gir han mat 05.30, men har blitt litt tull etter vi stilte klokka. Han spiser 4 måltider fast føde + morsmelk etter hvert måltid og et morgenmåltid med melk. Ser at han egentlig er trøtt når han våkner så tidlig, men han klarer ikke sovne igjen uansett om vi stryker, bysser, gir vann etc. Kan dorme, men så skvetter han i, og så er det på igjen. Syns det er altfor tidlig å starte dagen da, så håper noen har tips om hvordan vi kan få han til å sove litt lenger! Jeg begynner å bli sliten! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tulla vår er også snart 9 måneder, og våkner ofte i det siste like tidlig. Ser du har prøvd vann, men vet ikke hvordan du har gjort det. Det funker nemlig for oss. Når hun våkner, og ikke sovner av seg selv igjen, gir vi vann på tåteflaske (hun blir liggende i senga), og med én gang etterpå gir vi smokk. Som oftest roer hun seg ganske fort, og sovner, men innimellom kan det ta litt tid. Blir hos henne til hun sovner, og styrker henne litt over kinnet om nødvendig. En morgen i forrige uke tok det ca 30 minutter før hun hadde roet seg nok, men da måtte døra stå åpen, for ellers våknet hun til igjen. Men, hun sov 1.5 time lengre etter å ha sovnet, så da var det verdt det...

Skrevet

Vår gutt er 8,5 mnd. og har også en tendens til å våkne rundt de tidene. Dersom vann og smokk ikke hjelper, legger jeg han i vogna og triller den frem og tilbake. For som HI skriver, han er trøtt på det tidspunktet. Han (og vi) fungerer mye bedre dersom vi får nok søvn ;)

Skrevet

Ta han oppi sengen deres. Funker her i huset. Når hun får sove mellom mamma og pappa, kan hun sove så lenge vi bare vil. I dag sov vi til 10.30 :):)

Skrevet

Tror ikke jeg hadde fått sove så godt om han lå mellom oss. Hadde nok vært redd for å legge meg på han:) Og har ikke lyst til å venne han til å måtte sove hos oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...